Top Banner Image
impact-green-banner
Top Banner Mobile Image
impact-green-banner
bpost media

Een kleine ecologische voetafdruk

Direct Mail, da’s een gecontroleerde milieu-impact voor een maximale communicatie-impact. Hieronder ontdek je de cijfers en keyfacts over de ecologische voetafdruk van Direct Mail.

bpost werkt continu aan het verminderen van zijn impact op de planeet. Zonder impact te verliezen op jouw doelgroepen!

Direct Mail heeft een kleinere ecologische voetafdruk dan je denkt

Al te vaak wordt gedacht dat Direct Mail minder duurzaam is dan andere media. Maar niets is minder waar. 90% van het gebruikte papier is afkomstig uit de recyclage-industrie (papier en karton kunnen tot 6 keer worden gerecycleerd!). De nieuwe vezels die regelmatig worden toegevoegd, komen uit duurzaam beheerde bossen (FSC of PEFC).
Door te kiezen voor papier met deze labels ben je zeker dat de vezels afkomstig zijn uit duurzaam beheerde bossen. In deze bossen wordt niet meer hout gebruikt dan wat kan bijgroeien. En de bomen worden gericht gekapt, zodat jongere bomen meer ruimte krijgen om te groeien.

Maar ook je keuzes als marketeer spelen een grote rol in het verminderen van de impact van je Direct Mails. Volg gewoon onderstaande checklist (al is het maar gedeeltelijk).
   De ‘green checklist’ voor je Direct Mails
 
  1. Kies FSC- of PEFC-papier afkomstig uit duurzaam beheerde bossen. Hoe weinig papier je ook nodig hebt, dit is de beste manier om jouw steentje bij te dragen aan een groenere wereld.
  2. Ga voor een lager grammage om de hoeveelheid papier voor je Direct Mail te verminderen, zonder aan kwaliteit in te boeten. Tip om de gewenste stevigheid te behouden: dankzij lucht die tussen de vezels gepompt wordt, voelt het papier stevig aan maar weegt het minder.
  3. Druk in België via een van de vele uitstekende drukkers die ons land rijk is. Dat beperkt de kosten en de milieu-impact van het transport.
  4. Pols naar de duurzaamheid van je drukker en naar zijn milieubeleid, om je CO2-impact nog te verkleinen. Dat spoort je drukker ook aan om zijn ecologische transitie te versnellen.
  5. Communiceer over je groene keuzes want consumenten waarderen die duurzame engagementen steeds meer en houden er rekening mee bij hun aankoopbeslissingen.
impact-green

bpost heeft het grootste elektrische voertuigenpark van België:

 

2652  elektrische fietsen

 

324  elektrische driewielers

 

600  elektrische bestelwagens

 

bpost verminderde zijn CO2-uitstoot met 40% sinds 2007.

bpost heeft 33 km2 zonnepanelen op zijn sorteercentra.