Top Banner Image
impact-emotions-banner
Top Banner Mobile Image
impact-emotions-banner
bpost media

Direct Mail gaat recht naar het hart!

Direct Mail heeft veel emotionele power en helpt de band met je merk te versterken. Hieronder ontdek je de cijfers en keyfacts over de emotionele impact van Direct Mail.

Direct Mail heeft emotionele impact

Alle adverteerders dromen ervan het hart van de consument te veroveren en zoveel mogelijk brand lovers te creëren (dat gaat meestal hand in hand met heavy brand buying). Volgens een recente studie (Re-evaluating Media, the Belgian edition – Ebiquity, augustus 2019) slagen cinema en gedrukte tijdschriften er het best in deze sterke emotionele impact te genereren. Direct Mail neemt de derde plaats in op dit felbegeerde podium.   Direct Mail in de brievenbus lokt weinig negatieve reacties, afwijzing of irritatie uit. Maar vraag adverteerders welk medium een positieve emotionele respons uitlokt en ze zetten Direct Mail pas op de 9de plaats! Ze hebben dus een fout beeld. Hoog tijd om de mediamix te herzien voor een grotere emotionele impact en betere resultaten.

Direct Mail vs Digital

impact-emotions

 

  • Informatie op papier verwerken, vraagt 21% minder cognitieve inspanning dan op een scherm.*
  • Gevraagd naar de identiteit van de afzender van een communicatie, herinnert 75% van de Direct Mail-ontvangers zich die, tegenover slechts 44% bij een digitale advertentie.*
  • De ‘motivation response’ (of overtuigingskracht) van Direct Mail is 20% hoger dan die van digitale media.*
We love Direct Mail

62% van de consumenten krijgt liever een brief dan een e-mail.**

 

Bijgehouden

86% van de ondervraagde personen laat zijn post, eens gelezen, gemiddeld 4,5 dagen op een zichtbare plek liggen. En 67% van de consumenten herinnert zich de info in je Direct Mail 9 dagen.***

 

Beter verdragen

Uit een studie blijkt dat we een hoge tolerantie hebben voor Direct Mail: slechts 15% van de consumenten vindt het irritant, tegenover 37% voor commerciële e-mails. En slechts 6% vindt dat Direct Mail hun bezigheden onderbreekt, tegenover 21% voor e-mail.****

 

Sources :
*The neuroscience behind the response-driven power of direct mail, Canadian Post, 2015
**Paper Reach Survey, Profacts, 2020
***Customer Journey, IPSOS, 2016
****Ad’titude Tracker wave 2, AQ Rate, 2019