Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_E-news_2018_Conversie_A_720x552px.jpg
27 september 2018 - 2 Minuten leestijd

De productpagina’s zijn de belangrijkste van een webshop, maar toch worden deze pagina’s vaak stiefmoederlijk behandeld, waardoor de consument afhaakt zonder iets te kopen. Wij geven u 5 tips waarmee u uw productpagina’s wel laat verkopen.

 

1. Zet uw product in de kijker

Bij een online aankoop kan uw klant het product niet aanraken. U doet er dan ook goed aan hem zo veel mogelijk details over uw artikel te geven. Vermeld afmetingen, materie en alle andere informatie die nuttig kan zijn. Investeer in kwaliteitsvolle foto’s vanuit diverse hoeken genomen en laat alle details zien. Doe er met andere woorden alles aan om het product zo tastbaar mogelijk te maken voor uw klant.

Naast een gedetailleerde beschrijving en een uitgebreide lijst met kenmerken, bevatten de productpagina’s van Vandenborre ook foto’s, waarbij het product vanuit verschillende hoeken getoond wordt. Het is mogelijk om in te zoomen en een video of een 360°-view tonen alle details.

 

2. Plaats reviews duidelijk op de productpagina

Consumenten horen graag wat andere klanten van een product vinden. Kies er daarom voor om de reviews over elk artikel prominent op de verkoopspagina te plaatsen. Uw webshop wordt geloofwaardiger en aangezien zoekmachines websites met reviews voorrang geven, zult u ook hoger scoren in de zoekresultaten.

Decathlon toont meteen onder de prijs hoe dit product beoordeeld wordt en zet er ook bij op hoeveel reviews deze beoordeling gebaseerd is.

 

3. Wees duidelijk en transparent

Consumenten houden van duidelijkheid. Stop de info over leveringstermijnen, transportkosten en retourmogelijkheden niet weg in de kleine lettertjes maar vermeld dit duidelijk op de productpagina’s.

Bol plaatst de info over de leveringstermijn, de voorwaarden voor gratis verzending en het retourbeleid duidelijk op de productpagina’s. Het zou nog beter geweest zijn om hier ook te vermelden hoeveel de exacte verzendingskosten bedragen bij aankopen onder 20 euro.

 

4. Laat de bestelknop opvallen

Uw klant heeft zijn keuze gemaakt en hoeft enkel nog op de bestelknop te klikken. Toch haken een aantal klanten op dit punt af. De oorzaak? Een slecht geplaatste knop of twijfel die op het allerlaatste moment de kop op steekt. Maak het uw klant makkelijk: plaats de bestelknop centraal en beschrijf nogmaals kort de voordelen die uw webshop biedt.

Vandenborre plaatst een opvallende groene bestelknop op de productpagina’s. Zowel de tekst van de knop zelf als de tekst eronder nemen eventuele twijfels weg en zetten de bezoeker aan tot kopen.

 

5. Meten is weten

Er bestaan tegenwoordig heel wat tools die toelaten om te meten wat goed loopt en waar het fout gaat in uw webshop. De bekendste is wellicht Google Analytics. Door het implementeren van enkele plug-ins in uw webshop kunt u analyseren welke pagina’s doen verkopen en bij welke producten het aankoopproces afgebroken wordt. Gebruik deze cijfers om uw webshop te optimaliseren.

Een andere vaak gebruikte techniek is a/b-testen. Bij deze analysemethode worden er van enkele productpagina’s een variant gemaakt, met bijvoorbeeld een andere bestelknop, andere teksten of foto’s. Op basis van het gedrag van de bezoekers wordt daarna besloten welke aanpak het beste werkt.

 

Nog op zoek naar meer tips om je verkoop te boosten? Neem meteen contact op met onze expert voor een gratis sessie.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen