Tijdelijk geen activatie mogelijk
Deze functie krijgt momenteel een make-over. Heb je al een actief mandaat, dan blijf je je aangetekende zendingen in je brievenbus ontvangen.

Sluiten

Leveringsvoorkeur aangetekende zendingen

Leveringsvoorkeur aangetekende zendingen

Leveringsvoorkeur aangetekende zendingen

Ontvang je aangetekende zendingen meteen in de brievenbus

Snel en makkelijk activeren via My bpost app of in een Postkantoor

  • Gratis aanvragen en stopzetten
  • Bespaar kostbare tijd
  • Ontvang een e-mail bij levering

Leveringsvoorkeur aangetekende zendingen activeren in My bpost app

1.

Download of open My bpost app. Activeer Leveringsvoorkeur aangetekende zendingen gratis in de My bpost app. En je vindt voortaan je aangetekende zendingen rechtstreeks in de bus. Dus ook wanneer je niet thuis bent.

2.

Identificeer jezelf in de applicatie door de instructies te volgen. TIP! Neem je identiteitskaart erbij, die heb je nodig bij de activatie.

3.

Ook makkelijk: je krijgt altijd een e-mail als er een aangetekende zending in je bus belandt. Zo kan je ze er meteen uithalen als je thuiskomt.

4.

Na 24 uur is je mandaat actief en zal je je aangetekende zendingen in je brievenbus ontvangen.

Leveringsvoorkeur aangetekende zendingen activeren in een Postkantoor

1.

Ga naar een Postkantoor met je identiteitskaart.

 

2.

Steek je identiteitskaart in de lezer. Wij registreren vervolgens je gegevens.

3.

Voltooi je inschrijving voor Leveringsvoorkeur aangetekende zendingen via de e-mail die je ontvangt.

4.

Je bent klaar om aangetekende zendingen in je brievenbus te ontvangen.

Misschien heb je deze vragen nog?

Als je een mandaat geeft om aangetekende zendingen rechtstreeks in je brievenbus te ontvangen, dan ontvang je niet alle soorten aangetekende zendingen zomaar in de bus.

De postbode zal wel bij je aanbellen om een een handtekening te vragen bij de volgende aangetekende zendingen:

  • Met een ontvangstbewijs, onder andere gerechtsbrieven
  • Uit het buitenland waarvoor je invoerkosten moet betalen
  • Met een verzekering op maat omdat het een waardevolle zending is
  • Voor verkiezingen
  • Die te groot zijn voor je brievenbus

Ook als je brievenbus niet conform en niet veilig is, bijvoorbeeld open of vol, moet de postbode aanbellen.

Je mandaat om aangetekende zendingen in je brievenbus te ontvangen is niet meer geldig als je verhuist. Wijzig je adres in de My bpost app of meld je adreswijziging via het formulier onderaan deze pagina. Binnen 5 werkdagen desactiveren we het mandaat op je oude adres en activeren we het op je nieuwe adres. Je ontvangt daarvan een bevestiging via e-mail.

Ook als je onze Verhuisdienst gebruikt, sturen we je aangetekende zendingen door naar je nieuwe adres. Maar als je mandaat nog op je oude adres staat, zal de postbode wel aanbellen om de zending af te leveren en te laten aftekenen.

In sommige gevallen kan bpost het mandaat eenzijdig stopzetten:

  • Als je ergens woont waar er geen gsm-bereik is. Je postbode gebruikt namelijk zijn smartphone om te weten of je een mandaat hebt, en je aangetekende zending in je brievenbus mag. Is er geen gsm-ontvangst in de buurt? Dan kan hij niet aan die informatie.
  • Als we meerdere klachten krijgen over de bezorging van aangetekende zendingen in je brievenbus. Als we het mandaat stopzetten, brengen we je daar op tijd van op de hoogte.