Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
parcel distribution center bpost
24 oktober 2024 - 2 Minuten leestijd

Ook tijdens piekmomenten als de feestdagen garandeert bpost dat je de bestelde magie tijdig en efficiënt bij je klant in huis kan brengen. Met deze tips en adviezen maak je optimaal gebruik van de opgeschroefde sorteercapaciteit.

Zéker wanneer er een drukke periode zit aan te komen, is het zaak om op logistiek vlak tot in de puntjes voorbereid te zijn. Wij zijn alvast klaar om er zorgeloze feesten van te maken en helpen je graag om de klanttevredenheid naar ongeziene hoogten te toveren.

 

1. Splits je zendingen op

sorting center bpostPakjes voorsorteren is altijd een slimme zet. Voor grotere leveringen (meer dan 400 pakjes per dag) is het voordelig om de zendingen vooraf in drie categorieën op te splitsen:

1. Manuele pakketten: deze volgen een aparte route voor een snellere verwerking

2. Meca A (Vlaanderen en Brussel) en Meca C (Wallonië en Brussel): hier splitsen we op tussen noord en zuid, wat (vooral bij drop-offs in Antwerpen, Gent en Charleroi) zorgt voor minder handelingen en een snellere verwerking

3. Internationaal/XL (indien van toepassing): deze volgen een apart traject voor een betere doorstroming

 

2. Benut onze vroege sorteercapaciteit

Feestelijke piekvolumes verwerk je best zo vroeg mogelijk. Onze sorteer- en transportcapaciteit kan optimaal worden benut als je je zendingen vóór 15.00 uur in onze sorteercentra aflevert.

 

3. Zorg ervoor dat de adressen van je klanten juist zijn

address labelDoor het adres eerst goed te controleren, zorg je dat je pakket zonder problemen en snel op de juiste plek aankomt. Geen gedoe met vertragingen of ontgoocheling bij je klant maar een directe en zorgeloze bezorging. Heb je twijfels over een bepaald adres? Laat het valideren via onze Adresvalidatie-tool.

 

4. Een correcte verpakking om tijd en waardering te winnen

Zorg dat je pakket altijd veilig en professioneel bij je klant aankomt. Een correcte en milieuvriendelijke verpakking voorkomt schade, bespaart kosten en verhoogt klanttevredenheid. Bekijk ook onze blog voor handige tips & tricks.

 


Neem contact op met onze klantendienst >

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

Tips, E-commerce, Duurzaam
Online shoppers willen milieuvriendelijke leveringen
sustainable parcel delivery Belgium
29 april 2025
- 2 Minuten leestijd
sustainable parcel delivery Belgium
Tips, E-commerce, Klantendienst, Communicatie
Tevreden klanten dankzij een bereikbare klantenservice
Clientservice e-commerce webshops
28 april 2025
- 2 Minuten leestijd
Clientservice e-commerce webshops
Tips, Logistiek, E-commerce
Vermijd retours door een verzorgde verzending
avoid return shipments
24 april 2025
- 2 Minuten leestijd
avoid return shipments
Tips, E-commerce, Logistiek
4 tips om je pakjes verzendklaar te maken
The best way to prepare parcels
24 april 2025
- 3 Minuten leestijd
The best way to prepare parcels
Tips, Digitaal, Marketing
Advertenties succesvol uitsturen, doe met de juiste tools
online ads supported by offline campaigns
22 april 2025
- 2 Minuten leestijd
online ads supported by offline campaigns