Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
webshop marketing goals and targets
18 april 2025 - 3 Minuten leestijd

Voordat je advertenties opzet, moet je weten wat je wil bereiken. Wil je meer zichtbaarheid, verkeer naar je webshop of meer directe verkopen? Of alle drie? Je doel bepaalt je advertentie-instellingen en budget.

 

3 belangrijke marketingdoelen
 

1. Je naamsbekendheid vergroten (Awareness)

Wil je een breder publiek bereiken? Kies dan voor Cost per Mille (CPM), waarbij je betaalt per 1.000 vertoningen. Ideaal voor banners, met een link naar jouw website, op social media en op websites met een groot bereik. Het is wel belangrijk dat je voor die media kiest waarop jouw doelgroep veel aanwezig is.

Normaal gezien leg je je focus in het begin op branding, om meer bekendheid te krijgen voor je merk. Als kleine kmo met een klein budget start je beter met een gerichte salescampagne. Eenmaal deze campagne opbrengt, kan je met de opbrengst beginnen investeren in je branding.

 
2. Meer bezoeken op je webshop en interacties (Consideration)

Wil je dat mensen jouw webshop bezoeken of overwegen een aankoop te doen? Dan werk je met Cost per Click (CPC) en stel je als doel:

✅ meer Traffic – Meer bezoekers op je website

✅ groter Engagement – Likes, shares en reacties op je advertentie

✅ Lead generation – Inschrijvingen voor je nieuwsbrief

Het succes van je campagne zal uiteindelijk bepaald worden door een goede opvolging van de leads. Je kan mensen die al interesse tonen rechtstreeks mailen met aanbiedingen of inspirerende content om hen zo tot een aankoop te verleiden. Link: e-Mailmarketing, een slimme manier om klanten te binden en meer te verkopen | bpost

 
3. Directe verkopen (Conversie)

Wil je dat klanten meteen kopen? Gebruik Cost per Acquisition (CPA)

Hiervoor richt je je advertenties naar aankopen of ‘toevoegen aan winkelmandje’. Maar het hoeft niet altijd om rechtstreeks verkoop te gaan. Zo kan je ook data verzamelen over potentiële klanten die een aankoopactie hebben ondernomen maar uiteindelijk hun intentie hebben afgebroken.

Het kan heel relevant zijn om deze data te verzamelen, want deze mensen stonden op het punt om af te rekenen. Dit wijst er namelijk op dat er wel degelijk interesse is in een bepaald product. Vandaag draait marketing dus niet langer enkel om directe verkoop.

Slimme campagnes bouwen waardevolle relaties op, versterken merkbeleving en verzamelen tegelijk cruciale data. Je klanten beter leren kenen om ze nóg beter verder te helpen. Dat is waar het om draait, toch?


Data oplossingen >

Inspirational blog bpost

 

👉 Lees ook:

📌 Zo bepaal je het marketingbudget voor je webshop

📌 Stap voor stap naar een geslaagde advertentie

📌Advertenties succesvol uitsturen, doe je met de juiste tools

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

Tips, E-commerce, Duurzaam
Online shoppers willen milieuvriendelijke leveringen
sustainable parcel delivery Belgium
29 april 2025
- 2 Minuten leestijd
sustainable parcel delivery Belgium
Tips, E-commerce, Klantendienst, Communicatie
Tevreden klanten dankzij een bereikbare klantenservice
Clientservice e-commerce webshops
28 april 2025
- 2 Minuten leestijd
Clientservice e-commerce webshops
Tips, Logistiek, E-commerce
Vermijd retours door een verzorgde verzending
avoid return shipments
24 april 2025
- 2 Minuten leestijd
avoid return shipments
Tips, E-commerce, Logistiek
4 tips om je pakjes verzendklaar te maken
The best way to prepare parcels
24 april 2025
- 3 Minuten leestijd
The best way to prepare parcels
Tips, Digitaal, Marketing
Advertenties succesvol uitsturen, doe met de juiste tools
online ads supported by offline campaigns
22 april 2025
- 2 Minuten leestijd
online ads supported by offline campaigns