Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Click&Collect
29 augustus 2022 - 4 Minuten leestijd

Hoe kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn? Bij bpost bekijken we onze producten en services voortdurend met een kritische blik en passen we aan wat beter kan. Zo namen we onlangs de leveringsmethode Click & Collect onder de loep. Deze dienst werd geoptimaliseerd en zorgt nu voor nog meer voordelen voor jou en je klanten.

 

Click&Collect

 

Met Click & Collect kunnen klanten pakjes die ze in je webshop bestellen, in jouw fysieke winkel laten leveren. Of is er een artikel dat heel snel verkoopt in je winkel? Dan kan je deze leveringsmethode gebruiken om snel wat extra artikelen uit je stock naar je winkel te brengen.

 

Nieuw: gegarandeerde levering tijdens je openingsuren

Pakjes laten leveren in een fysieke winkel is een leveringsmethode die we al even aanbieden. Nu hebben we onze interne werking aangepast waardoor we kunnen garanderen dat we alle pakjes tijdens de openingsuren leveren. Als winkelier hoeven jij of je medewerkers dus niet meer voor of na de openingsuren aanwezig te zijn om de pakjes in ontvangst te nemen. Enige voorwaarde is dat je winkel ten laatste om 10 uur de deuren opent en minstens 6 uur lang ononderbroken open is.

 

Wat zijn de voordelen voor je klanten?

Hoewel levering aan huis de meeste populaire leveringsmethode blijft, kiezen steeds meer mensen ervoor om hun pakjes in een Afhaalpunt op te pikken. Hoe meer Afhaalpunten er beschikbaar zijn, hoe makkelijker we het deze klanten maken. Een ander voordeel van Click & Collect dat door heel wat online shoppers geapprecieerd wordt, is de eenvoudige retour. Stel: een klant bestelt een paar sneakers in je webshop en laat die in je fysieke schoenenwinkel leveren. Niet alleen is hij zeker dat hij in jouw winkel de juiste maat kan passen, hij kan de sneakers ook ter plekke retourneren mocht hij toch niet helemaal tevreden zijn.

 

Click&Collect

 

Wat zijn de voordelen voor jou?

Webshops die het hun klanten makkelijk maken om te bestellen en te retourneren, wekken veel vertrouwen en zorgen ervoor dat klanten bij een volgende aankoop opnieuw aan hen zullen denken. Click & Collect zorgt ervoor dat er meer mensen naar je fysieke winkel komen. Bij het ophalen van hun pakje ontdekken ze zo je volledige aanbod, waardoor je mogelijk nog extra artikelen kan verkopen.

 

Op zoek naar meer info over Click & Collect en onze andere leveringsmethodes? 
Ontdek onze flexibele leveringen!

 

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

Duurzaam, e-commerce, Webshop
[Whitepaper] Zo maak je e-commerce mee duurzamer
Sustainability
13 februari 2023
- 2 Minuten leestijd
Sustainability
e-commerce, Webshop
Omnichannel, duurzaamheid en klantenrelaties liggen Yves Rocher nauw aan het hart
Yves Rocher
2 februari 2023
- 4 Minuten leestijd
Yves Rocher
Webshop, e-commerce
25% meer verkoop dankzij professionele foto’s
Studio 360
1 februari 2023
- 3 Minuten leestijd
Studio 360
Duurzaam, Webshop, Elkezaakonline
Webshop Mamzel heeft een duidelijke missie
Mamzel
4 januari 2023
- 5 Minuten leestijd
Mamzel
Webshop, e-commerce, Elkezaakonline
Local Day zet jouw webshop extra in de kijker op Black Friday
Local Day
28 oktober 2022
- 2 Minuten leestijd
Local Day