Internationaal

Een brief of kaart naar het buitenland sturenStuur met succes je brief of je kaart naar het buitenland

Ik wil het soort zending bepalen

Een gepersonaliseerde kaart maken

Je brief of kaart is bestemd voor België?

Neem een kijkje op deze pagina

Wil je een aangetekende zending versturen?

Neem een kijkje op deze pagina

 

Een pakje, brief, genormaliseerde of niet-genormaliseerde zending, gepersonaliseerde kaart? Bepaal eerst om welk soort zending het gaat om te vermijden dat ze fout wordt gefrankeerd.

Concreet:

Brief of pakje?

Een zending wordt beschouwd als een pakje als ze minstens één van de volgende afmetingen overschrijdt:

  • 230 mm in de breedte
  • 350 mm in de lengte
  • 30 mm in de hoogte
  • 2 kg

Genormaliseerde of niet-genormaliseerde brief of kaart?

Een genormaliseerde brief is altijd rechthoekig en voldoet aan deze afmetingen:

  • 90 tot 140 mm minimum
  • 125 tot 235 mm maximum
  • 50 g maximum
  • 5 mm maximumhoogte

Verstuurt je graag eens een écht originele kaart?

Kies voor een gepersonaliseerde kaart:


Mobile Postcard

Maak echte postkaarten aan via je smartphone.

MijnKaart

Maak echte kaarten aan via je computer. Wij posten ze voor jou.

Postogram

Kaarten die op de datum van je keuze worden uitgereikt, zelfs op zaterdag.

Ready-to-Send-wenskaarten

Een kaart met bijpassende zegel en omslag.

Ik wil mijn tarief berekenen

Mijn tarief berekenen

Goed om te weten!

Op de zegels met internationale waarde
staat één van volgende symbolen:

Voor Europa

of

Voor de rest van de wereld

of

 

Dankzij onze onlinetool kan je makkelijk het tarief van je zending achterhalen. Dit hangt af van het formaat van je zending (genormaliseerd of niet-genormaliseerd) en het gewicht.

Internationale geografische zones (genormaliseerd en niet-genormaliseerd formaat).

Europa: Albanië, Andorra, Azoren3, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije3, Canarische Eilanden, Ceuta, Cyprus3, Denemarken3, Duitsland3, Estland3, Faeröereilanden, Finland3, Frankrijk3 (exclusief DOM-COM-TAAF), Georgië, Gibraltar, Griekenland3, Groenland, Groot-Brittannië3, Guernsey, Hongarije3, Ierland3, IJsland, Italië3, Jersey, Kroatië, Letland3, Liechtenstein, Litouwen3, Groothertogdom Luxemburg3, Macedonië, Madera3, Malta3, Eiland Man, Melilla, Moldavië, Monaco3, Montenegro, Nederland3, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk3, Polen3, Portugal3, Roemenië3, Rusland, San Marino, Servië, Slowakije3, Slovenië3, Spanje3, Tsjechische Republiek3, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.

Rest van de wereld: alle andere landen.

1 Deze prijs is van toepassing vanaf 5 postzegels (zonder faciale waarde) met een eenheid 1, en vanaf 2 postzegels (zonder nominale waarde) met een eenheid 3.

2 Deze prijs per stuk komt overeen met het frankeertarief, dat dus tevens van toepassing is op de zendingen gefrankeerd met zegels met nominale waarde (met de waarde vermeld in euro of Belgische frank), of op de zendingen gefrankeerd aan het loket.

3 Voor zendingen naar die landen hoeft u geen douanedocumenten meer bij te voegen, behalve indien ze extracommunautaire goederen bevatten. Voor de overige landen zijn de douaneformaliteiten voor buiten de EU van toepassing.


Meer info over de tarieven? Klik op deze link.

Ik wil zegels kopen

Zegels kopen

Wil je je zegels graag personaliseren?

Neem een kijkje op MyStamp

 

Je kan zegels kopen:

  • in onze eShop,
  • in het postkantoor of postpunt van je keuze,
  • in de zegelwinkels: dit zijn onafhankelijke winkels met als enige bpost-product onze zegels. Er zijn meer dan 5 000 zegelwinkels. Je kan ze ook vinden in krantenwinkels in je wijk, kleine of zelfs grote supermarkten of tankstations.

Goed om te weten: zendingen naar het buitenland worden automatisch behandeld als Priorzendingen door bpost. De uitreiking van deze zendingen in de bestemmingslanden gebeurt echter volgens de regels van de lokale postoperator. Daar is bpost dus niet verantwoordelijk voor. Als je wilt dat je zending in het buitenland als Prior wordt verwerkt en sneller wordt geleverd dan een standaard zending, kan je een A Prior-vignet vragen in een postkantoor of postpunt en dit op de zending plakken.


Ik wil mijn brief adresseren

 

Een juist adres is essentieel om te garanderen dat je brief of kaart toekomt op de bestemming. Zoals bij elektronische adressen kan één fout teken er al toe leiden dat de zending niet wordt geleverd.

Plaats van het adres:



Ik heb hulp nodig

 

Je hebt een probleem met de verzending van je kaart of brief? Je vindt hieronder de antwoorden op al je technische en praktische vragen.

Hoe vind ik de status van mijn zending terug?

Voor brieven en kaarten is online opvolging momenteel niet mogelijk. Als je zending echter een barcode hebt, zoals de aangetekende zendingen of pakjes, dan kan je ze opvolgen dankzij de tool Track & Trace van bpost.

Hoe kan ik een klacht indienen bij bpost?

Klik op deze link om een klacht in te dienen. Je krijgt dan verschillende opties aangeboden om de beste oplossing voor je klacht te vinden. Je krijgt een antwoord binnen de week.