Naar een groenere e-commerce voor een betere planeet

Naar een duurzame e-commerce voor een betere planeet

Duurzaamheid

Naar een duurzame e-commerce voor een betere planeet

Ontdek wat bpost doet en hoe jij kan helpen om de CO₂-uitstoot tot een minimum te reduceren voor een beter klimaat en aantrekkelijke leefomgeving.

    Title NL

    Dit doet bpost voor het milieu

    Dit kan jij doen als shopper

    Dit kan jij doen als webshop

    Win klanten met duurzaam verzenden en verpakken

    Bied verschillende leveringsopties aan

    Gemiste leveringsmomenten zorgen niet enkel voor frustratie, maar ook voor extra gereden kilometers en dus meer CO2-uitstoot. Zelfs een geslaagde thuislevering heeft een extra CO2-impact. Voorkom dit door verschillende leveringsopties aan te bieden. Zo kiezen je klanten waar ze je pakje kunnen ontvangen: in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, je eigen fysieke winkel, of als ze dit toch willen: aan de deur. Het resultaat? Een tevreden klant die zijn bestelling op tijd ontvangt.

      webshop-delivery-option
      pickup point

      Zet Afhaalpunten in de etalage

      Stimuleer je klanten om te kiezen voor een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in de checkout van je webshop. Vink deze leveringsoptie bijvoorbeeld standaard aan voor je klanten. Maak hen duidelijk dat ze zo de CO2-uitstoot meehelpen reduceren en toon waar ze hun pakje kunnen afhalen in hun buurt. Of maak thuislevering minder aantrekkelijk door een extra kost aan te rekenen.

        Pak uit met duurzame verpakking

        Kies allereerst voor het juiste verpakkingsformaat. Vermijd te grote dozen volgepropt met opvulmateriaal. Hoe kleiner je pakjes, hoe meer we er in een keer kunnen vervoeren en zo besparen we opnieuw CO2. Je klanten en het milieu zullen je dankbaar zijn. Kies recycleerbare of herbruikbare verpakkingen en laat je groene inspanningen zien. Een duurzaamheidskeurmerk op je verpakking zoals op onze Fashion Bag geeft je merkbeleving een extra duwtje in de rug.

          fashion-bag
          retour

          Beperk retours tot een minimum

          Een duidelijke productomschrijving, maattabellen, gedetailleerde foto’s, reviews … Hoe tastbaarder je product, hoe kleiner de kans dat het wordt teruggestuurd. Zo beperk je een dubbele CO2-uitstoot tot een minimum. Toch retours over de vloer? Ga dan na bij je klanten wat de reden is zodat je hierop kan inspelen.

            Ontdek ook deze duurzame pijlers