Data-onderhoud | bpost

Data-onderhoud

Data-onderhoud

Verlies nooit klanten uit het oog met een up-to-date adressenbestand

  • Verlies klanten niet uit het oog
  • Verhoog de impact van uw Direct Mailings
  • Ontvang minder retourzendingen

Hoe werkt het?

1.
Vraag een gratis audit aan

U stuurt ons uw adressenbestand via een beschermde drive. 5 werkdagen later ontvangt u een overzicht van de percentages verouderde en ontbrekende informatie in uw database. Op basis van deze audit kiest u ervoor al dan niet een data-onderhoud te bestellen.

2.
Kies voor een clean-up of update

Met clean-up zetten we alle adressen om naar het standaardformaat, verbeteren we spelfouten, sporen we dubbels op en laten we u weten wie verhuisd of overleden is. Met een update vullen we de verouderde en ontbrekende gegevens ook aan.

3.
Werk met een performanter adressenbestand

Kies voor een eenmalige clean-up of update of sluit een contract af om uw database op regelmatige basis te laten onderhouden.

Wat houdt een clean-up of update van mijn adressenbestand in?

Clean-up

  • deduplicatie gegevens
  • omzetten adressen naar standaardformaat
  • spellingcheck namen en adressen
  • identificatie van onvolledige adressen
  • identificatie van door verhuis of overlijden verouderde adressen

Update

  • deduplicatie gegevens
  • omzetten adressen naar standaardformaat
  • spellingcheck namen en adressen
  • identificatie van onvolledige adressen
  • identificatie van door verhuis verouderde adressen
  • identificatie van overleden personen
  • update adressen van verhuisde personen

Waarom data-onderhoud?

Verlies geen klanten

Verlies geen klanten

Een database veroudert snel. Op jaarbasis verhuist gemiddeld 11% van uw klanten.
Doorgaans brengen ze u daarvan niet op de hoogte. Ook huwelijken en scheidingen zorgen ervoor dat u voortdurend klanten uit het oog verliest.

Communiceer efficiënter

Communiceer efficiënter

Dubbele adressen, foutieve en verouderde gegevens zorgen voor onnodige kosten bij direct mailings en brengen het risico met zich mee dat u naar overleden personen communiceert.
Bovendien halen ze uw antwoordpercentage naar beneden, wat u een verkeerd beeld geeft van uw resultaten.

Alleen info over verhuizers nodig?

We kunnen u wekelijks een lijst bezorgen met de nieuwe adressen van klanten die verhuisd zijn.

Misschien heeft u deze vragen nog

bpost kan 2 dingen nakijken voor u:

1. Gratis adresvalidatie: we kijken na of het adres bij ons bekend is.

2. Data Quality Service: we passen adressen aan van mensen die zijn verhuisd.

Naar de tool voor adresvalidatie

Wij hebben gegevens van meer dan een miljoen Belgische gezinnen. Dus bent u bij ons aan het juiste adres voor databestanden voor al uw reclamezendingen. Laat ons weten wat het concept en doel is van uw mailing en wij stellen u de ideale doelgroep voor.

Wij kunnen onze adressenbestanden filteren op:

  • Geografie
  • Geslacht
  • Taal
  • Aankoopplannen en interesses
  • Demografische kenmerken

Om een adressenbestand van bpost te huren betaalt u vaste administratieve kosten.

bpost organiseert regelmatig promotieacties. Meer informatie over die acties vindt u terug op onze website.

Wil u een offerte om een adressenbestand te huren?

  1. Neem contact op met uw accountmanager.
  2. Neem contact op met de klantendienst.
  3. Vul het contactformulier in en krijg snel een antwoord

bpost is gespecialiseerd in postadressen en beschikt dus niet over e-mailadressen en telefoonnummers.

Data Supply (SelectPost)

Wij verzamelen alle data op basis van verschillende vragenlijsten, met vragen die een beeld geven van hun manier van leven en hun gewoonten. De respondenten geven uitdrukkelijk de goedkeuring om interessante aanbiedingen te ontvangen. We leggen hen duidelijk uit welke gegevens we bewaren, waarom en voor hoelang. En we garanderen dat we hun gegevens alleen gebruiken met respect voor het privéleven van die respondenten. U vindt meer informatie daarover in onze privacyverklaring.

Data Quality (Movers)

Om gegevens aan te passen van mensen die zijn verhuisd, baseren we ons op het Koninklijk Besluit van 24 april 2014. De consument heeft altijd de mogelijkheid om zich te verzetten tegen het gebruik van zijn gegevens.

Ook interessant voor u