Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_MijnVoorkeuren_A_720x552px.jpg
28 januari 2021 - 2 Minuten leestijd

De meerderheid van de online shoppers verkiest om hun bestelling thuis te ontvangen. Maar bij 1 op 10 thuisleveringen blijft de postbode voor een gesloten deur staan en kan de klant zijn pakje pas de volgende dag oppikken. Via MijnVoorkeuren is dat probleem nu opgelost: als je klant niet thuis is, ontvangt hij zijn pakje nog dezelfde dag op de manier die hij verkiest. Bovendien maken we onze leveringen op die manier heel wat duurzamer.

 

mijn voorkeuren

 

Als je klant weet dat hij op het moment van de levering niet thuis is, kan hij via MijnVoorkeuren de postbode laten weten wat die met het pakje moet doen. Dit kan tot 5 minuten voor de levering via onze website, maar de makkelijkste manier om dit door te geven, is via de My bpost app. In de app kan de klant de levering van zijn pakjes op de voet volgen en meteen al doorgeven waar zijn pakjes in de toekomst mogen geleverd worden als hij niet thuis is.

 

Waar kan het pakje geleverd worden?

Via MijnVoorkeuren kan je klant kiezen uit drie mogelijke leveringen als hij zelf niet thuis is:

  • Bij een buur
    Je klant geeft aan dat het pakje bij een willekeurige of een specifieke buur mag geleverd worden. Als de gekozen buur niet thuis blijkt, levert de postbode het pakje af in een Afhaalpunt.
  • Op een veilige plaats
    Je klant duidt een veilige plaats rond zijn huis aan waar de postbode het pakje kan achterlaten: onder de carport, in het tuinhuis, onder een afdakje …
  • In een Afhaalpunt of Pakjesautomaat
    Je klant kiest een Pakjesautomaat of een Afhaalpunt in zijn buurt: een Postkantoor, een PostPunt of PakjesPunt in een supermarkt, een tankstation, een krantenwinkel …

Voor pakjes waarvoor betaald moet worden bij de levering, is deze keuze echter niet mogelijk. Dergelijke pakjes worden voorlopig altijd naar een Afhaalpunt gebracht.

 

bpost kiest voor duurzaam

De klant kan er ook voor kiezen om zijn pakjes rechtstreeks in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat te laten leveren, zonder dat de postbode aan de deur langskomt. Dit is de meest duurzame leveringsmethode en we willen zoveel mogelijk klanten overtuigen om deze optie te kiezen. Rechtstreeks leveren in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat betekent namelijk:

  • Minder kilometers per pakjes, wat de CO2 -uitstoot met wel 30% vermindert
  • Altijd een geslaagde levering, en dus een tevreden klant

 

Wat zijn de voordelen van MijnVoorkeuren?

Een vlotte levering beïnvloedt de tevredenheid van je klanten. En een tevreden klant, is een klant die terugkeert. Meer omzet dus, zonder dat het je iets kost: MijnVoorkeuren is helemaal gratis.

mijn voorkeuren NL

Wat moet jij doen om MijnVoorkeuren aan te bieden aan je klanten?

We kunnen MijnVoorkeuren aanbieden aan klanten van wie we het e-mailadres hebben. Hoe kan je ons dit bezorgen?

  • Via Shipping Manager: geef het e-mailadres op bij het aanmaken van het verzendetiket
  • Via API, webservices of CSV: voeg het e-mailadres van je klanten toe in het juiste veld

 

Nog vragen of graag meer info over MijnVoorkeuren?
Bespreek het met je Accountmanager of neem een kijkje naar onze veelgestelde vragen.

Gerelateerde artikelen

Leveringsvoorkeuren, België, Platform
Platform voor leveringsvoorkeuren gelanceerd
Headers_16_Platform_Leveringsvoorkeuren_720x552px.jpg
29 november 2018
- 7 Minuten leestijd
Headers_16_Platform_Leveringsvoorkeuren_720x552px.jpg