OptiRetour | Laat ons uw retourzendingen beheren | bpost

OptiRetour

OptiRetour

Laat ons uw retourzendingen beheren

  • Geen stapels retourzendingen op kantoor
  • Een digitale lijst van welke zendingen niet uitgereikt werden en waarom
  • U optimaliseert uw database en communiceert steeds efficiënter

Hoe werkt OptiRetour?

1.
Wij zorgen voor een postbus als retouradres

U vermeldt deze postbus (op de achterzijde of op de voorzijde in de linkerbovenhoek) van uw zendingen als retouradres.

2.
Wij verwerken uw retours

Wij halen uw niet-uitreikbare zendingen uit de postbus en recycleren deze of bezorgen ze terug aan u op een adres naar keuze.

3.
U ontvangt een digitaal overzicht

We sturen u een digitale lijst van de zendingen die niet uitgereikt werden en de reden waarom. Dagelijks, wekelijks of maandelijks, in een door u gekozen formaat, via beveiligde e-mail of FTP-server.

4.
U optimaliseert uw adressenbestand

U haalt de niet-uitreikbare adressen uit uw database en bespaart productie- en frankeerkosten bij uw volgende zending.

5.
Maandelijks gefactureerd

U ontvangt elke maand een gedetailleerd factuur voor de door ons verwerkte retours.

Hoeveel kost OptiRetour?

Misschien heeft u deze vragen nog

Bekijk onze OptiRetour-tarieven

Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.

Elk Mail ID is gekoppeld aan een contactpersoon in uw databank. U kan dus gemakkelijk de link leggen met het originele adres.

Dankzij de barcodes kan u de gegevens die aan uw aangetekende zendingen zijn gekoppeld altijd via Track & Trace raadplegen.

Naar Track & Trace

1. Vermeld op uw zendingen een Postbus waarnaar retourzendingen moeten worden gestuurd. Druk de contactgegevens bij voorkeur op de achterkant van de zending. Of, als dat niet gaat, linksboven op de voorkant van uw zending.

2. U krijgt regelmatig een elektronisch bestand met de gegevens van de bestemmelingen die uw post niet hebben ontvangen, de reden waarom uw post niet is uitgereikt en de verwerkingsdatum.

U krijgt dat bestand zoals u dat wil:

  • Elke dag, elke week, elke 2 of 3 weken of elke maand
  • Als xls-, xlsx-, CSV-, txt- of XML-bestand
  • Via e-mail of FTP-server

De gegevens in het bestand hangen af van het soort adressering dat u kiest:

  • Barcodes Mail ID of aangetekende zending
  • Een andere cijfercode
  • Het adres van de bestemmeling

3. U krijgt een factuur aan het begin van elke maand.

Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.

Voor meer informatie rond OptiRetour vul je best het formulier in dat u onderaan deze pagina kan vinden. Zo hebben we meteen alle gegevens om uw aanvraag vlot te verwerken.

OptiRetour is een service die uw onbestelbare zendingen verwerkt. Via OptiRetour krijgt u regelmatig een elektronisch bestand met de gegevens van de bestemmelingen die uw post niet hebben ontvangen, de reden waarom uw post niet is uitgereikt en de verwerkingsdatum.

OptiRetour werkt voor brieven en aangetekende zendingen. We bewaren uw retourzendingen voor een korte of middellange periode. U kiest of we ze daarna vernietigen of naar u terugsturen.

Meer informatie over OptiRetour

Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.

Ook interessant voor u