Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_E-news_0419_Acommerce_A_720x552px.jpg
april 25, 2019 - 2 Minuten leestijd

Voor veel consumenten zijn online abonnementen als Netflix en Spotify niet meer weg te denken uit hun leven. Maar ook voor fysieke goederen zien we steeds vaker abonnementsformules opduiken. Hoog tijd om die ‘automatic commerce’, kortweg A-commerce, eens van dichterbij te bekijken.

 

ENews_Parcels_Header_Landingspagina_NL2.jpg

 

Nu e-commerce ingeburgerd is, vindt ook A-commerce (automatic commerce) steeds meer ingang. We spreken van A-commerce als klanten bij een webshop een abonnement aangaan om op vaste momenten – wekelijks, maandelijks, halfjaarlijks, … – fysieke producten te ontvangen. Een mooi voorbeeld is Dollar Shave Club. U sluit online een abonnement af en krijgt maandelijks automatisch een nieuwe voorraad scheermesjes thuisgeleverd. Gedaan dus met elke maand opnieuw scheermesjes te moeten bestellen.

 

Samen met Gondola onderzochten we welke opportuniteiten A-commerce in België met zich meebrengt. We bundelden onze bevindingen in een handige whitepaper. U krijgt er onder meer een antwoord op deze vragen:

 
Waarom zou ik inzetten op A-commerce?

A-commerce biedt heel wat voordelen. Niet alleen neemt het gebruiksgemak voor uw klanten toe, u kunt beter personaliseren, bindt klanten voor een langere periode aan u enz. Wij zetten alle voordelen op een rijtje.

 

Welke businessmodellen bestaan er?

Binnen A-commerce zijn er verschillende businessmodellen gangbaar. Algemeen vallen er drie grote te onderscheiden: het herbevoorradingsmodel, het ontdekkingsmodel en het instapmodel. Wij leggen u het verschil uit.

 

Een eigen abonnement starten, hoe pak ik dat aan?

Er zijn verschillende elementen die het succes van een A-commercemodel bepalen. We observeerden de aanpak van succesvolle spelers en kwamen tot enkele sleutelfactoren die hun strategie tot een succes maakten.

 

Hoe weet ik of ik goed bezig ben?

Bij A-commerce gelden er andere maatstaven om uw aanpak te evalueren dan bij directe verkoopmodellen. De opbrengsten van een abonnementsformule moet u op lange termijn zien. We schetsen hoe u nagaat of u goed bezig bent.

 

Download gratis de whitepaper

Meer weten over A-commerce? Lijkt zo’n abonnementsformule iets voor uw webshop? In onze whitepaper vindt u de antwoorden op uw meest prangende vragen over A-commerce.

Download de whitepaper >

Gerelateerde artikelen

Pakjesautomaat, Duurzaam, Whitepaper
Whitepaper: hoe Pakjesautomaten e-commerce duurzamer maken
Headers_E-news_1120_Ecozone_v01_720x552px.jpg
september 24, 2020
- 2 Minuten leestijd
Headers_E-news_1120_Ecozone_v01_720x552px.jpg
Pakjesautomaat, Klant, Whitepaper
Whitepaper: hoe Pakjesautomaten het gemak voor je klanten verhogen
Headers_E-news_0820_Convenience_A_720x552px.jpg
augustus 27, 2020
- 2 Minuten leestijd
Headers_E-news_0820_Convenience_A_720x552px.jpg
Brexit, Whitepaper, Verenigd Koninkrijk
Brexit update
Brexit_Update_720x552px.png
januari 30, 2020
- 1 Minuten leestijd
Brexit_Update_720x552px.png
Online, Verkopen, Whitepaper
Wat weerhoudt consumenten ervan om online te kopen?
Headers_22_Weerhoudt_Online_Kopen_720x552px.jpg
mei 31, 2018
- 2 Minuten leestijd
Headers_22_Weerhoudt_Online_Kopen_720x552px.jpg