Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_Verzendtool_vs_ShippingManager_A_720x552px.jpg
28 januari 2021 - 2 Minuten leestijd

Kom je pas een kijkje nemen op de online markt? Of draait jouw webshop al jaren op volle toeren? Hoe beperkt of uitgebreid je ervaring met e-commerce ook is, bij bpost vind je een verzendtool op maat van jouw bedrijf. In deze blog stellen we onze toepassingen graag aan je voor.

verzendtool vs shippingmanager

 

Online verzendtool, handig voor kleine webshops

Verzend je minder dan 10 pakjes per week? Dan kan je snel en eenvoudig bestellingen versturen via onze online verzendtool. In 1-2-3 maak je hier een verzendetiket aan – met een eigen account gaat het zelfs nog makkelijker. Je geeft het pakje nadien af in een Postkantoor, PostPunt of Pakjesautomaat, of laat het door ons afhalen.

Bestellingen die via de online verzendtool verstuurd worden, kunnen op drie manieren geleverd worden bij je klanten: in een Pakjesautomaat, in een Afhaalpunt of aan de deur. Ook je buitenlandse klanten blijven met deze toepassing niet in de kou staan. Met de online Track & Trace kunnen zowel jij als je klant het pakje onderweg volgen.

 

Shipping Manager: geautomatiseerd pakjes verzenden

Verstuur je meer dan 10 pakjes per dag? Dan kan het handig zijn om je verzendingen te automatiseren via Shipping Manager. Bovendien geniet je op deze manier van contractuele tarieven voor elk pakje. Wat kan je van deze toepassing verwachten?

  • Overzichtelijk verzendproces
    Afhankelijk van het platform dat je gebruikt voor je webshop, kan je klant tijdens het bestelproces aangeven hoe hij het pakje wil laten leveren. Vanuit Shipping Manager maak je het juiste verzend- en retouretiket aan, beheer je de verzending en volg je de status van je pakjes op. Via Track & Trace weet je klant steeds waar zijn pakje is.
  • Uitgebreide leveringsmethodes
    Met Shipping Manager ontvangt elke klant zijn pakje hoe hij dat wil: in een Pakjesautomaat, in een Afhaalpunt, in één van jouw winkels of aan de deur. Graag een extra verzekering, een levering op zaterdag? Er zijn tal van opties die je aan je verzending kan toevoegen. Ook leveringen in het buitenland regel je eenvoudig via deze weg.
  • Eenvoudige retouroplossingen
    Een goed retour- en voorraadbeleid zijn cruciaal voor het succes van elke webshop. Via Shipping Manager maak je makkelijk een retouretiket aan en kies je zelf welke retourmogelijkheden je je binnenlandse én buitenlandse klanten aanbiedt.

Twee tools, aan jou de keuze Welke verzendtoepassing past best bij jouw bedrijf? We zetten de kenmerken van elke tool nog even op een rijtje.

https://nbw.bpost.be/sites/default/files/inline-images/Tabel_Verzendtool_vs_Shipping_Manager_NL_Small.jpg

Het aantal verzonden pakjes is maar één manier om een tool te kiezen. Verzend je iets meer dan 10 pakjes per week, maar doe je dat liefst handmatig? Of wil je je klanten toch ook retourdiensten aanbieden, ook al verzend je minder dan 10 pakjes per week? Dan bespreken we graag samen de verschillende mogelijkheden. Neem contact op met ons.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen