Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_Onze_Mensen_720x552px_01.jpg
25 juni 2020 - 2 Minuten leestijd

De coronacrisis heeft e-commerce een enorme boost gegeven. We kregen zelfs méér pakjes te verwerken dan tijdens de eindejaarspiek. Gelukkig konden we elke dag opnieuw op onze gemotiveerde medewerkers rekenen. Dankzij hun inzet en doorzettingsvermogen bleven postkantoren open en verwerkten we de pakjestoevloed. Zo bleven uw pakjes hun weg tot bij uw klanten vinden. Wij staan graag eens stil bij hoe onze mensen de coronacrisis beleefd hebben. Dit zijn hun verhalen …

 

Header_WeArebpost_NL_01.jpg

 

Toegegeven, de voorbije maanden waren moeilijk. Er was de uitval van personeel door ziekte en quarantaine. Er waren de strenge veiligheidsmaatregelen. En er was vooral de enorme vloedgolf aan pakjes, dag na dag. We vroegen extra inspanningen van onze mensen. Onze vrachtwagenchauffeurs die post en pakjes ophaalden bij klanten, onze sorteerders die ze midden in de nacht verwerkten, onze kantoormedewerkers die alle administratie in goede banen leidden, onze postbodes die alles tot bij de klanten brachten … Iedereen deed zijn duit in het zakje. Het zijn onze helden zonder capes.

 

Deze helden van bpost dragen geen capes

De voorbije maanden speelden onze medewerkers een ongezien belangrijke rol in het dagelijkse leven. Want terwijl iedereen aangemoedigd werd om binnen te blijven, bleven onze helden er dag in dag uit voor gaan. Meer dan ooit. Die rol willen we nu graag eens extra zichtbaar maken, met een blik achter de schermen. Maak kennis met deze vijf medewerkers die het verschil maken.

 

Loketbediende Robrecht in Brussel

Robrecht merkt hoe belangrijk het is dat het postkantoor openblijft. Ook wie thuis niet over alle technologische snufjes beschikt, moet geholpen worden. Samen met zijn collega’s in hartje Brussel houdt hij het grootste postkantoor van België draaiende. Lees het verhaal van Robrecht >

 

Verhaal_01_Robrecht_NL.jpg

 

Postbode Niels in Halen

Niels gaat elke dag de straat op om pakjes rond te brengen. Want die worden massaal online besteld. Niels’ ronde duurt vaak wat langer, omdat er zoveel pakjes te verdelen zijn, maar daar zit hij niets mee. Hij doet het elke dag met plezier én met voorzichtigheid. Lees het verhaal van Niels >

 

Verhaal_02_Niels_NL.jpg

 

Teamleider Shara in Lommel

Ook voor teamleiders zijn het hectische tijden. Zij werken achter de schermen hard mee en zorgen ervoor dat alle postbodes op een veilige en doeltreffende manier aan hun ronde kunnen beginnen. We zien hen niet in het straatbeeld, maar ook medewerkers als Shara verdienen een cape. Lees het verhaal van Shara >

 

Verhaal_03_Shara_NL.jpg

 

Sorteerder Pinar

Als onze helden in de sorteercentra niet aan het werk zouden blijven, zou zowel onze post- als pakjestbedeling als een kaartenhuisje in elkaar zakken. Dankzij mensen als Pinar blijven pakjes en post hun weg naar de bestemmeling vinden. Lees het verhaal van Pinar >

 

Verhaal_04_Pinar_NL.jpg

 

Postbode Patricia in Brussel

Al 27 jaar bedeelt Patricia de post in de Marollen. Ze vindt het belangrijk om ook nu aan het werk te blijven. Zo komen de papieren van technische werkloosheid en de pensioenen op hun bestemming terecht. Terwijl de wereld stilstaat, helpt Patricia maar wat graag haar wijk te doen leven. Lees het verhaal van Patricia >

 

Verhaal_05_Patricia_NL.jpg

 

Bedankt aan alle bpost-medewerkers

Dankzij de inspanningen van Robrecht, Niels, Shara, Pinar en Patricia én de duizenden andere medewerkers in onze distributiecentra, in onze postkantoren en op de baan konden we:

  • zo goed als alle postkantoren openhouden, met uitgebreide openingsuren
  • pakjes blijven leveren, zonder de gezondheid van uw klanten in gevaar te brengen
  • de enorme toename aan pakjes en de uitval van medewerkers opvangen

 

Bedankt aan u, onze klanten

Ook u, onze klanten, willen we bedanken. Voor uw vertrouwen, voor uw begrip en voor uw flexibiliteit. U hielp met voorsorteren, leverde pakjes af in andere sorteercentra en stelde niet-dringende zendingen uit. Zo konden wij, ondanks enkele vertragingen, nog steeds meer dan 90% van de pakjes op tijd leveren. Met een NPS van meer dan 80 was de tevredenheid bij de eindklant zelfs nog nooit zo hoog. Kortom, samen komen we deze crisis door.

 

Gemotiveerder dan ooit

Van dankbetuigingen op social media tot tekeningen van kinderen, heel wat mensen wisten onze inspanningen te waarderen. En dat doet deugd. Het geeft onze medewerkers achter de schermen en onze postbodes op de baan moed. Want hun harde werk verdient erkenning. Net als u, weten we niet wat de toekomst brengt. Wat we wél weten, is dat we er alles aan blijven doen om uw post en pakjes zo snel, vlot en veilig mogelijk te leveren. Want zoals de verhalen hierboven bewijzen, onze medewerkers zijn gemotiveerder dan ooit.

 

Benieuwd naar andere verhalen? Neem dan zeker een kijkje op www.wearebpost.be

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

Webshop, Corona, Eindejaar
Eindejaar in zicht! Is je webshop er klaar voor?
Headers_E-news_1120_Webshop_A_720x552px.jpg
26 november 2020
- 2 Minuten leestijd
Headers_E-news_1120_Webshop_A_720x552px.jpg
Corona, Verzenden, Pakjes
Pakjes versturen in tijden van corona: een terugblik
Headers_E-news_0820_Pakjes_Corona_A_720x552px.jpg
27 augustus 2020
- 2 Minuten leestijd
Headers_E-news_0820_Pakjes_Corona_A_720x552px.jpg
Corona, Verzendtool, Pakjes
Hoe tijdens de coronacrisis je klanten bedienen?
Headers_E-news_0420_Verkopen_Corona_A_720x552px.jpg
30 april 2020
- 2 Minuten leestijd
Headers_E-news_0420_Verkopen_Corona_A_720x552px.jpg