Validatietool voor aangetekende zendingen

Validatietool voor aangetekende zendingen

Validatietool voor aangetekende zendingen

Scan, controleer of weiger makkelijk uw aangetekende zendingen

  • Teken alle inkomende aangetekende zendingen in een keer af
  • Detecteer eenvoudig overbodige en ontbrekende zendingen
  • Kies zelf wanneer u aangetekende zendingen valideert
1.
Selecteer distributielijst

Scan de barcode op de distributielijst die u van de postbode ontvangt.

2.
Scan aangetekende zendingen

Scan elke zending apart in, voeg een opmerking toe, of weiger als ze niet voor u is.

3.
Controleer distributielijst

Ga na of alle aangetekende zendingen zijn gescand die op de distributielijst staan.

4.
Druk rapport af

Druk het overzicht van de aangetekende zendingen af en geef het aan de postbode.

Gratis startersgids

Bekijk alle stappen om uw aangetekende zendingen eenvoudig te valideren in onze startersgids. U kan deze pdf ook makkelijk afdrukken.

    Misschien heeft u deze vragen nog

    Met de validatietool kan u snel alle inkomende aangetekende zendingen scannen en controleren via uw barcodescanner en distributielijst. Deze lijst bevat alle barcodes van de aangetekende zendingen die u ontvangt van de postbode. Zo hoeft u niet elke zendingen afzonderlijk af te tekenen en kiest u makkelijk zelf wanneer u deze lijst valideert nadat de postbode u de zendingen overhandigt. Tegelijk detecteert de tool automatisch alle ontbrekende zendingen. U kan dus ook eenvoudig een zending weigeren als deze niet voor u is bestemd. Na validatie van de lijst drukt u een rapport af die u de volgende werkdag meegeeft aan de postbode, samen met de eventuele geweigerde zendingen en ondertekende ontvangstbewijzen.

    De volgende zendingen die door bpost worden bezorgd kan u ermee valideren:

    • Nationale aangetekende zendingen
    • Internationale aangetekende zendingen
    • Gerechtsbrieven

    Ja, u heeft wel een recente barcodescanner nodig voor de validatie van binnenkomende aangetekende zendingen.

    De postbode gebruikt het rapport om de uitreiking van de lijst af te ronden en de uitzonderingen te behandelen (niet-aangenomen zendingen, ontbrekende zendingen ...). Dit verhoogt de kwaliteit van onze dienstverlening.