Postvolmacht | bpost

Postvolmacht

Postvolmacht

Laat uw medewerkers aangetekende zendingen ontvangen of afhalen

Aangetekende zendingen voor uw zaak ontvangen kan u in principe alleen als wettelijk vertegenwoordiger of zaakvoerder.
Met een postvolmacht kan u deze taak aan één of meerdere medewerkers overlaten.

  • Om aangetekende zendingen te ontvangen of af te halen in een Postkantoor of PostPunt
  • 3 jaar geldig
  • Voor alle werknemers of op naam
  • Voor minder dan € 50

Hoe werkt het?

1.
Bestel online of in een Postkantoor

Dit heeft u nodig:

Een foto of kopie van de identiteitskaart van de zaakvoerder of wettelijk vertegenwoordiger

De bedrijfsstatuten (als u in een Postkantoor bestelt) of een bewijs van vertegenwoordiging of benoeming (als u niet over een KBO-nummer beschikt)

2.
Reken af

In een Postkantoor betaalt u cash, met Visa, Mastercard of Bancontact. Online kan dit ook via overschrijving.

We sturen u een e-mail wanneer we uw betaling hebben ontvangen.

3.
U ontvangt uw postvolmachtkaart

U ontvangt uw postvolmachtkaart maximaal 2 weken nadat wij uw betaling ontvangen hebben.

Wilt u slechts één medewerker volmacht geven? Schrijf de naam van die medewerker dan op de kaart.

4.
Uw medewerkers kunnen aangetekende zendingen ontvangen of afhalen

Medewerkers in het bezit van een postvolmacht en hun identiteitskaart kunnen aangetekende zendingen voor uw zaak van de postbode ontvangen of afhalen in een Postkantoor of PostPunt.

Hoeveel kost het?

Postvolmacht

  • Voor al uw medewerkers of op naam
  • 3 jaar geldig
  • Handig geplastificeerd pasje

€ 49.95

Postvolmacht via de Kruispuntbank

Postvolmacht via de Kruispuntbank

U kan ook postvolmachten aanvragen via de Kruispuntbank van Ondernemingen.

Deze postvolmachten worden afgedrukt op een A4-blad en zijn nominatief.

Misschien heeft u deze vragen nog

Bestel uw Postvolmachtkaart online:

  • Vul alle gegevens online in.
  • Voeg de gevraagde documenten toe.
  • Betaal online of met overschrijving. Bestel uw Postvolmachtkaart in een Postkantoor:
  • Download het aanvraagformulier, druk het af en vul het in.
  • Voorzie de nodige documenten: een recto-versokopie van het identiteitsbewijs van de wettelijke vertegenwoordiger van uw organisatie, een bewijs van vertegenwoordiging of benoeming (bijvoorbeeld een uittreksel uit uw statuten) dat aantoont dat de persoon die het formulier heeft ondertekend wettelijk bevoegd is om dat in naam van uw organisatie te doen.
  • Neem een kopie van het officiële attest van adresverandering mee als uw bedrijf recent is verhuisd en die verhuizing nog niet in het Belgisch Staatsblad is opgenomen.
  • Ga naar het Postkantoor van uw keuze, dien er uw aanvraag in en betaal ze. Binnen 2 weken na uw betaling wordt de kaart opgestuurd.

U hebt 2 mogelijkheden:

1. De gratis Postvolmacht van de Kruispuntbank van Ondernemingen: via de beveiligde website van de Kruispuntbank van Ondernemingen kan een wettelijke vertegenwoordiger de personen aanduiden die de aangetekende zendingen mogen ontvangen die naar uw organisatie worden verstuurd. De postvolmacht van de Kruispuntbank van Ondernemingen staat op naam: alleen de personen die op het document zijn vermeld, mogen aangetekende zendingen ontvangen.

2. De betalende Postvolmachtkaart van bpost: daarmee kan u gemakkelijk 1 of meer personen volmacht geven om de aangetekende zendingen van uw organisatie te ontvangen. De Postvolmachtkaart staat niet op naam: verschillende personen kunnen ze gebruiken. De aangetekende zendingen worden afgegeven aan iedereen die de kaart voorlegt. Een groot voordeel wanneer er werknemers vertrekken of afwezig zijn.

Om de veiligheid van uw aangetekende zendingen te garanderen, moeten we wettelijke regels volgen waarvan we niet mogen afwijken. Wanneer we aangetekende zendingen aan uw organisatie (bedrijf, vereniging, ...) bezorgen, zijn we verplicht om ze af te geven aan:

  •  De persoon die wettelijk bevoegd is (bijvoorbeeld de wettelijke vertegenwoordiger) om aangetekende zendingen aan te nemen. Hij moet dat bewijzen met een officieel document.
  • Een volmachthouder die een Postvolmacht heeft om die specifieke zending of al uw aangetekende zendingen te ontvangen.

Als u geen Postvolmacht hebt, kan alleen de wettelijke vertegenwoordiger van uw organisatie naar het Postkantoor of PostPunt komen waar uw aangetekende zending is binnengebracht. Daar moet hij de statuten van uw organisatie en zijn identiteitskaart voorleggen. Die bevestigen dat hij wettelijk bevoegd is om uw aangetekende zending te ontvangen.

De Postvolmachtkaart is 3 jaar geldig. Omdat ze niet onderworpen is aan btw, krijgt u geen factuur voor uw kaart.

Bekijk de tarieven

 

Ook interessant voor u