Pick-up in je buurt

Pakje ontvangen in een Afhaalpunt

‎Lokaal afhalen:

met bpost blijft je zaak draaien

  • Lokale afhaalservice voor je klanten
  • Laat je bestellingen afhalen in een Postkantoor in de buurt
  • Je betaalt slechts € 1 per pakje

Hoe werkt het ?

1.
Bied een afhaling aan

Je lokale klant plaatst een bestelling: telefonisch, in je webshop of via sociale media. Je biedt hem een afhaling aan in het Postkantoor in je buurt.

2.
Maak je etiket aan

Via de link op deze pagina maak je een etiket aan. In je winkelmandje wordt het juiste voordeeltarief van € 1 verrekend. Druk het etiket af en plak het op de bovenkant van je pakje.

3.
Breng je pakje weg

Ga naar het Postkantoor in je buurt en breng de loketbediende op de hoogte dat hij je klant mag verwachten. Je klant krijgt meteen een e-mail met de boodschap dat het pakje klaarligt om afgehaald te worden.

 

De afhaalservice die je zaak doet draaien

Door de verstrengde maatregelen rond corona moest je de deuren sluiten van je zaak. Gelukkig kunnen je klanten nog altijd bij jou terecht om een bestelling af te halen.
Maak het jezelf gemakkelijk en geef je klanten de keuze om hun lokale bestelling af te halen in het Postkantoor, zonder dat het pakje wordt verstuurd.

Je voordelen :

 
  • Je betaalt slechts € 1 per pakje
  • Je geeft je klanten een extra service en je wint tijd voor jezelf.
  • Jij en je klanten genieten van de ruime openingsuren van bpost.
  • Er is altijd een Postkantoor in de buurt
parcels

Vind een Postkantoor in je buurt

Deze service van bpost is voorlopig alleen mogelijk in een Postkantoor.
Niet in een PostPunt of PakjesPunt en ook niet via een Pakjesautomaat.

 

Misschien heb je deze vragen nog

Het pakje blijft 14 dagen beschikbaar in het Postkantoor. Daarna wordt het teruggebracht naar de verzender.

De ontvanger krijgt een e-mail zodra je jouw pakje afgegeven hebt in het Postkantoor.

In het Postkantoor kan de ontvanger het pakje niet betalen. bpost zorgt alleen voor een Afhaalpunt en is niet betrokken bij de bestelling of betaling.

Deze service is voorlopig alleen mogelijk in een Postkantoor. Niet in een PostPunt of PakjesPunt. En ook niet via een Pakjesautomaat. Opgelet: sommige Postkantoren hebben aangepaste openingsuren wegens COVID-19.

Vind een Postkantoor in je buurt.

Momenteel zijn er geen opties voor deze service. Zo is het niet mogelijk om het etiket af te drukken in het Postkantoor. Ook betaling door de ontvanger of de garantie van je pakje is niet mogelijk.

 

Een pakje kan tot 30 kg wegen. En de langste zijde mag niet groter zijn dan 150 cm. Zorg ervoor dat het pakje groot genoeg is om het volledige etiket te bevestigen.

 

Je kan de service gebruiken om commerciële goederen, geschenken en documenten te verzenden.  

Lees de algemene voorwaarden voor het verzenden van pakjes.