Wanneer Meta de deur dichtdoet, tekent bpost present
25 november 2025

Keert het digitale u de rug toe? Dan neemt papier het over.
Sinds Meta (Facebook, Instagram…) politieke advertenties verbiedt, moeten partijen hun communicatie herdenken. bpost biedt een krachtig alternatief: geadresseerd en huis-aan-huis drukwerk, een kanaal dat vertrouwen uitstraalt, toegankelijk is voor iedereen en perfect samenwerkt met digitale communicatie.

Waarom politieke post weer terrein wint

1. Een medium dat vertrouwen wekt

Een brief in de brievenbus heeft voordelen waar de digitale post niet aan kan tippen:

  • een brief is tastbaar: u kan hem vasthouden, lezen en bewaren
  • een brief is geloofwaardig: 80% van de burgers vertrouwt papier meer dan online ads
  • een brief blijft hangen: papieren boodschappen worden beter onthouden dan posts op social media

2. Meetbare impact op zichtbaarheid

Onderzoek toont dat 80% van de kiezers vindt dat politieke post de herkenbaarheid van kandidaten vergroot. Een krachtig argument voor verkiezingscampagnes.

3. Papier versterkt uw digitale strategie

Wist u dit 45% van de ontvangers de website bezoekt die in een brief wordt vermeld. Papier en digitaal vullen elkaar aan en zorgen zo voor meer impact.

4. Een kanaal dat iedereen bereikt

  • 4 op 10 Belgen hebben nog steeds moeite met al wat digitaal is
  • 49% geeft aan last te hebben van 'digitale vermoeidheid'

Met brievenbuspost bereikt u dus elke burger, zonder iemand uit te sluiten.

Hoe bpost politieke campagnes ondersteunt

bpost biedt een volledig gamma aan oplossingen voor campagnes:

  • gerichte zendingen per zone, kiezersprofiel of strategisch moment
  • diverse formaten zoals brieven, flyers of postkaarten
  • volledige logistieke ondersteuning, van drukken tot distributie

Tijd om er opnieuw werk van te maken?

Nu de digitale opties afnemen, blijft de geadresseerde post een betrouwbaar en inclusief kanaal. bpost helpt partijen om het gemakkelijk te integreren in hun communicatiestrategie.