Verhuisdienst | bpost

Verhuisdienst

Verhuisplannen of net verhuisd?Ontvang je brieven meteen op jouw nieuwe adres

Ik wil mijn post graag op een nieuw adres ontvangen

Verhuisdienst afsluiten

Tijdelijk afwezig of met vakantie? Laat jouw post bewaren of doorsturen
Raadpleeg hiervoor de bpost doorzenddienst!

Verhuisplanner

Ontdek onze verhuisgids >

 

De Verhuisdienst van bpost stuurt graag je post door naar jouw nieuwe stek, wanneer die eigenlijk gericht is naar je vorig adres. En dat minstens 3 maanden lang, zowel in België als het buitenland!

In een notendop

  • We bezorgen je alle geadresseerde post die via bpost werd opgestuurd en verdeeld via bpost (brieven, facturen, ...). Pakketen, kranten en tijdschriftabonnementen, deze zijn helaas niet inbegrepen in onze Verhuisdienst.
  • Vraag je contract minstens 2 weken aan voor jouw verhuis. Zo mis je zeker geen post. En ook als je al verhuisd bent, kan je de Verhuisdienst aanvragen.
  • Je contract start steeds op maandag en stopt op zondag. Wil je zeker zijn dat jouw Verhuisdienst de eerstvolgende maandag start? Dan ontvangen we je betaling graag ten laatste op woensdag.

 

Tip:
Win extra tijd en laat bpost je leveranciers (elektriciteit, internet, ...) op de hoogte brengen van je verhuis.
 
Tip:
Twijfel je over welke periode je best kiest? Onze klanten kiezen meestal voor 6 maanden. Indien je dit wenst, kan je je contract nog steeds verlengen.

Ik wil graag de Verhuisdienst gebruiken

 

Je kan de Verhuisdienst online aanvragen in enkele eenvoudige stappen:

  • Opgelet, je moet minstens 18 jaar oud zijn.
  • Je hebt de identiteitskaartnummers nodig van alle verhuizende personen van 15 jaar of ouder.
  • Je kan veilig online betalen met Visa, MasterCard, Bancontact of via homebanking (ING, Belfius en KBC).
  • Klik op de knop ‘Verhuisdienst aanvragen’ en volg het online proces. Je ontvangt een bevestigingsmail zodra je aanvraag is aanvaard. Lees die aandachtig en ga na of al je gegevens correct zijn.

 

Tip:
Na afsluiten van het contract ontvang je een email – indien je email nog niet geregistreerd is bij bpost – om een persoonlijke account in te stellen (email en wachtwoord) . Dit laat je toe jouw contract online te raadplegen, wijzigen , verlengen of annuleren.

Ik wil mijn contract wijzigen

 

Via de knop ‘Mijn contract wijzigen’ kan je je contract online aanpassen:

  • Je moet hiervoor je login (e-mailadres) en wachtwoord invoeren.
  • Als je nog geen wachtwoord hebt ingesteld, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’.

 

Om je contract in een postkantoor te wijzigen, heb je enkel je contractnummer nodig.

Ik wil mijn contract verlengen

 

Wordt je inkomende post nog steeds gericht aan je vorig adres?
En loopt je huidig Verhuisdienstcontract ten einde? Geen nood, je kan je contract gewoon verlengen:

  • Heb je je contract online afgesloten ?
    Je kan je contract online verlengen via de knop ‘Mijn contract verlengen.
    Je moet hiervoor je login (e-mailadres) en wachtwoord invoeren. Als je nog geen wachtwoord hebt ingesteld, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’.
  • Via een overschrijving indien je je contract afsloot via je postkantoor

Klik op Verleng je contract stap per stap om meer te weten.

 

Als je jouw contract niet tijdig verlengt:

  • Dan worden je brieven opnieuw verstuurd naar je oude adres. Als de nieuwe bewoner ze niet aanvaardt, dan worden ze terug naar de afzender verstuurd.
  • Dan kan je een nieuw contract afsluiten, waarvoor je opnieuw betaalt.

 

 

Hulp krijgen

 

Heb je een probleem met de Verhuisdienst? Ontvang je nog steeds je post niet of ontvang je post die niet voor jou bestemd is?
Hieronder vind je antwoord op al je technische en praktische vragen.