MijnVoorkeuren

Ontvang je pakjes zoals jij het wilt .

Je krijgt je pakje graag thuisgeleverd, maar je bent niet altijd thuis?
Met de gratis dienst MijnVoorkeuren kies je voortaan zelf waar de postbode in dat geval je pakje levert.
Zo hoef je thuis niet te zitten wachten op je levering en mis je geen enkel pakje meer!

  • Jij beslist waar de postbode je pakje levert, als je niet thuis bent
  • Je kunt kiezen uit verschillende mogelijkheden:
    • Je selecteert een buur
    • Je duidt een veilige plaats rond je huis aan
    • Je kiest een afhaalpunt of Cubee-pakjesautomaat in je buurt
  • Je stelt je voorkeuren één keer in voor al je pakjes, maar kunt ze per pakje aanpassen
  • Gratis inbegrepen bij elke thuislevering door bpost in België

MijnVoorkeuren

Waar kan de postbode je pakje leveren als je niet thuis bent?

Je geeft aan bij welke buur de postbode het pakje kan afgeven als je niet thuis bent. De postbode zal het pakje dan enkel bij die buur afgeven. Houd er rekening mee dat je buur op maximaal 50 m wandelafstand van jou mag wonen. Vraag ook altijd eerst de goedkeuring van je buur vóór je hem of haar als leveringsvoorkeur opgeeft.

Stel je leveringsvoorkeuren in >

Je duidt een veilige plek rond je huis aan waar de postbode je pakje kan achterlaten als je niet thuis bent. Zorg ervoor dat je gekozen plaats veilig, droog en makkelijk bereikbaar is voor de postbode. Mogelijkheden zijn: onder de carport, in het tuinhuis, onder een afdakje, … Je kunt twee foto’s opladen om de postbode te helpen.

Stel je leveringsvoorkeuren in >

Je kiest een afhaalpunt in je buurt waar de postbode je pakje zal leveren als je niet thuis bent. Dat kan een postkantoor of een postpunt (in je supermarkt, tankstation, krantenwinkel, …) zijn. Je pakje blijft 14 dagen beschikbaar in het afhaalpunt, je kunt het tijdens de openingsuren afhalen.

Je kunt ook een Cubee-pakjesautomaat in je buurt kiezen. Je pakje blijft er 5 dagen beschikbaar. De pakjesautomaten hebben vaak ruime openingsuren (tot 24/7) en een goed bereikbare ligging.

Stel je leveringsvoorkeuren in >

Hoe werkt MijnVoorkeuren?

  1. Je registreert je met je e-mailadres op www.bpost.be/mijnvoorkeuren.
  2. Je geeft aan waar je pakjes geleverd mogen worden als er niemand thuis is om het pakje te ontvangen: bij een buur, op een veilige plaats, in een afhaalpunt of in een Cubee-pakjesautomaat.
  3. Je bestelt een pakje online en gebruikt het e-mailadres waarmee je je bij bpost registreerde.
  4. De afzender van het pakje meldt het pakje samen met je e-mailadres aan bij bpost.
  5. bpost controleert of er voor het e-mailadres leveringsvoorkeuren opgegeven zijn.
  6. bpost laat je via e-mail weten wanneer je pakje geleverd wordt. Via deze e-mail kun je je leveringsvoorkeuren nakijken en eventueel wijzigen.
  7. De postbode levert je pakje. Is er niemand thuis om het pakje te ontvangen, dan wordt het volgens je geregistreerde voorkeur geleverd.
  8. Je wordt per e-mail en via een kaartje in de brievenbus geïnformeerd waar en wanneer je pakje geleverd werd.

notes

MijnVoorkeuren is 100% veilig

We passen je leveringsvoorkeuren enkel toe als we zowel je voornaam, je naam, je fysieke adres áls je e-mailadres kennen en jij ze ook zo in het MijnVoorkeuren-platform registreerde. Door deze koppeling te maken, kunnen we je voorkeuren 100% beveiligd en gegarandeerd uitvoeren.


Je leveringsvoorkeuren instellen en optimaliseren

  1. Surf naar www.bpost.be/mijnvoorkeuren.
  2. Kies je leveringsvoorkeur als je niet thuis bent:
    • Levering bij een buur
    • Levering op een veilige plaats
    • Levering in een afhaalpunt of Cubee-pakjesautomaat
  3. Naargelang je keuze, vul de nodige gegevens aan: :
    • Geef de naam en het adres van je buur op
    • Duid een veilige plaats rond je huis aan
    • Selecteer een afhaalpunt of Cubee-pakjesautomaat
  4. Kies een back-up afhaalpunt of Cubee-pakjesautomaat.
    De postbode zal je pakje daar leveren als hij het niet bij je buur of op je veilige plaats kon leveren.
  5. Vul je accountgegevens in en bevestig.
  6. Je ontvangt een e-mail. Klik op de activeringslink in de e-mail om je registratie te bevestigen.
  7. Je account en leveringsvoorkeuren zijn nu actief.

Geen activeringslink ontvangen?

Controleer even of de e-mail met de activeringslink niet in de spamfolder van je mailbox terechtgekomen is. Zit de e-mail ook niet in je spamfolder, registreer je dan opnieuw om een nieuwe activeringslink te ontvangen.

Je account optimaliseren om nog minder pakjes te missen

  • Voeg alle e-mailadressen en namen toe die jij en je medebewoners gebruiken om pakjes te bestellen.
  • Voeg verschillende aliassen van de opgegeven namen toe: Jan Janssens, J. Janssens, Janssens Jan, …
  • Voeg alle adressen toe waar jij en je medebewoners pakjes ontvangen: het adres van je werk, van je (groot)ouders, je buitenverblijf, het studentenverblijf van je kinderen, …
  • Is je gekozen buur minder vaak thuis dan initieel gedacht, kies dan een andere buur of een andere leveringsvoorkeur.
  • Is je veilige plaats niet altijd droog of blijkt ze niet veilig, kies dan een andere plaats of een andere leveringsvoorkeur.

Je leveringsvoorkeur voor een specifiek pakje wijzigen

We houden je per e-mail op de hoogte van de levering van elk pakje. Wil je je leveringsvoorkeur voor een specifiek pakje wijzigen, dan doe je dat best zo snel mogelijk via de link in die e-mails:

  • Je buur of veilige plaats kun je tot ongeveer 10 minuten voor de levering aanpassen.
  • Je afhaalpunt of Cubee-pakjesautomaat kun je tot de avond voor de levering aanpassen (tot middernacht).

Je kunt vervolgens kiezen of je die aangepaste leveringsvoorkeur enkel voor dat ene pakje wilt toepassen of voortaan voor al je pakjes. Als de postbode het pakje geleverd heeft, krijg je van ons een bevestigingsmail met de plaats van de levering.