Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_E-news_0420_Verkopen_Corona_A_720x552px.jpg
30 april 2020 - 2 Minuten leestijd

“Hoe kan ik in deze tijden mijn klanten servicen of nieuwe klanten aanspreken?” Het is een vraag die veel ondernemers zich in deze periode stellen. Grijp dit moment aan om je zaak online op de kaart te zetten of te boosten! Meer en meer bedrijven slagen erin om met creatieve oplossingen hun klanten te blijven bedienen. Laat je inspireren en ontdek hoe bpost je kan helpen.

 

Blog_allestappen4.jpg

 

Heb je ze ook al gespot in je omgeving? De ondernemers die out of the box denken en hun zaak draaiende houden, zonder fysiek contact met hun klanten? Wie al een online aanbod had, kon zich snel aanpassen. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden die bewijzen dat het ook zonder kan.

 

Creatief met telefoon en mail

Zo is er het voorbeeld van een marktkraamster die Mediterraanse producten verkoopt. Nadat de markten afgeschaft werden, besloot ze over te schakelen op telefonische bestellingen en thuisleveringen. Via Facebook en mail deelde ze foto’s en een prijslijst van haar producten. Ze vroeg haar netwerk het nieuws verder te verspreiden en dat bleek voldoende: de bestellingen liepen binnen en sindsdien levert ze over het hele land.

 

Bestellingen in 1-2-3 laten leveren

Kunnen jouw klanten in deze periode ook via je website, telefoon, mail of social media bestellingen plaatsen? Reken dan op de diensten van bpost om je producten snel te leveren. Nog geen ervaring met het verzenden van pakjes? Geen nood, we leggen in enkele stappen uit hoe je het aanpakt.

 

1. De voorbereiding

Blog_stap01.jpg

2. Het verzendetiket
  • Spreek op voorhand met je klant af of je het pakje naar zijn thuisadres, een Afhaalpunt of een Pakjesautomaat verstuurt.
  • Maak een verzendetiket aan in onze online verzendtool of koop er één in een Postkantoor of PostPunt, of in de eShop.
  • Kleef het verzendetiket op de bovenkant van je pakje. Zorg dat de barcode goed leesbaar is.

Blog_stap02.jpg

3. Het verzenden
  • Geef het pakje af in een Postkantoor of een PostPunt, of verzend via een Pakjesautomaat.
  • Je kan je pakje ook afhalen door bpost. Je vraagt dit aan via onze online verzendtool.

Blog_stap03.jpg

Zin gekregen om ook pakjes te laten leveren bij je klanten? In onze handige gids vind je nog meer info over het verzenden van pakjes.

 

Download onze handige gids (pdf) >

 

In tijden van corona doen we er alles aan om pakjes zo normaal mogelijk te bezorgen. Hou er rekening mee dat nieuwe maatregelen, zowel in binnen- als buitenland, een impact kunnen hebben op onze dienstverlening. Voor alle details en de laatste info, surf naar news.bpost.be/nl-corona.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

Webshop, Corona, Eindejaar
Eindejaar in zicht! Is je webshop er klaar voor?
Headers_E-news_1120_Webshop_A_720x552px.jpg
26 november 2020
- 2 Minuten leestijd
Headers_E-news_1120_Webshop_A_720x552px.jpg
Corona, Verzenden, Pakjes
Pakjes versturen in tijden van corona: een terugblik
Headers_E-news_0820_Pakjes_Corona_A_720x552px.jpg
27 augustus 2020
- 2 Minuten leestijd
Headers_E-news_0820_Pakjes_Corona_A_720x552px.jpg
Corona, Wearebpost, Medewerkers
Onze mensen maken het verschil, nu meer dan ooit
Headers_Onze_Mensen_720x552px_01.jpg
25 juni 2020
- 2 Minuten leestijd
Headers_Onze_Mensen_720x552px_01.jpg