Questions fréquentes

Veelgestelde vragen

Wat houdt de dienst « nieuwe aanbieding » in?
Indien u afwezig was terwijl de postbode langskwam om u een pakket of een aangetekende zending af te geven, kan u aan bpost vragen om een tweede keer langs te komen met deze zending op hetzelfde adres.
Tot wanneer kan ik deze aanvraag doen?
Tot 10 dagen na ontvangst van het aanbiedingsformulier van uw postbode. In de online dienst kiest u de datum die u het beste uitkomt.
Kan ik een ander leveringsadres aanvragen?
Nee. bpost komt terug naar hetzelfde adres.
Waarom worden er 2 dagen gerekend om de aanbieding uit te voeren?
Uw zending ligt momenteel in een postkantoor of Postpunt. Na uw aanvraag verhuist deze eerst naar het locale distributiecentrum. De volgende dag wordt uw zending meegegeven aan de postbode en aan u uitgereikt.
Hoeveel aanbiedingen kan ik vragen voor eenzelfde zending?
bpost voorziet één (1) aanvraag per zending.
Kan ik een aanvraag wijzigen of annuleren?
  • Tot 2 werkdagen voor uitreiking kan u de aanvraag wijzigen of annuleren.
  • Hoe? Ga naar de online dienst "Nieuwe aanbieding" en geef de barcode van uw zending opnieuw in. U kan nu uw afspraak annuleren of wijzigen.
Genieten alle pakketten van deze dienst?
Op basis van de barcode kan de online dienst uitmaken of uw pakket al of niet gebruik kan maken van deze dienst. Indien de dienst niet beschikbaar is voor het pakket, krijgt u de volgende boodschap: "De dienst die gelinkt is aan deze barcode kan niet opnieuw aangeboden worden. U kunt uw zending afhalen op de plaats die vermeld is op uw afwezigheidsbericht.". Kijk uw aanbiedingsformulier na voor de nodige informatie.

 

Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag, contacteer dan onze klantendienst.