14 vragen
 voor het trefwoord « Mijn Post »
Wat is Mijn Post?
Via Mijn Post in de My bpost app kijk je digitaal je brievenbus in, waar en wanneer jij het wil. Zo zie je meteen een afbeelding van de buitenkant van de meeste poststukken die je die dag in je brievenbus ontvangt. Deze functionaliteit is in testfase en nog niet voor iedereen beschikbaar. (Als testpersoon ontvang je een uitnodigingsmail om Mijn Post te gebruiken.)
Hoe kan ik het adres wijzigen voor Mijn Post?
Via 'Mijn adressen' onder het menu 'Meer' kan je je adres wijzigen. Zodra je dit doet, wordt een activatiecode naar het nieuwe adres verstuurd. Het andere adres wordt dan automatisch gedeactiveerd. Hierdoor zal je de post die je op dat andere adres ontvangt, niet meer te zien krijgen.
Hoe komt het dat sommigen via de My bpost app kunnen zien welke post ze zullen ontvangen?
Via Mijn Post kunnen sommige appgebruikers inderdaad hun post op voorhand zien. Deze functionaliteit is nog in testfase en nog niet voor iedereen beschikbaar. Als testpersoon ontvang je een uitnodigingsmail om Mijn Post te gebruiken. Tip: Update regelmatig de My bpost app om van alle functionaliteiten te kunnen genieten.
Hoe kan ik Mijn Post deactiveren of reactiveren in de My bpost app?
Je kan Mijn Post eenvoudig deactiveren via 'Mijn Post' onder het menu 'Meer'. Je kan via dezelfde weg Mijn Post reactiveren indien je dat wenst. Hiervoor heb je geen nieuwe activatiecode nodig.
Welke post krijg ik te zien via 'Mijn Post'?
Mijn Post toont je al je post die via onze sorteermachines worden verwerkt. Zo krijg je alle post te zien. Met uitzondering van:
  • Pakjes
  • Sommige ongeadresseerde post (op vraag van de afzender)
  • Post die door andere postbedrijven worden geleverd
  • Post die door onze medewerkers met de hand wodt gesorteerd (niet-machinaal)
  • Post die meer dan 350 gram weegt
  • Post die door de afzender zelf is gesorteerd. (bv. sommige reclamefolders)
Waarom moet ik een activatiecode invoeren?
Vooraleer je Mijn Post kan gebruiken, moet je aan bpost bevestigen dat jij op het adres woont waarvoor je Mijn Post aanvraagt. Daarvoor sturen we een activatiecode naar je adres. Deze code dien je in te geven in de app. Zo wordt je brievenbus gekoppeld aan jouw account. Kies je een adres dat al gevalideerd is door de dienst 'MijnVoorkeuren', dan kan je Mijn Post meteen gebruiken als je de activatiecode al hebt ingegeven.
Ik heb de activatiecode niet ontvangen. Wat nu?
Hou er rekening mee dat het ongeveer 4 werkdagen duurt vooraleer je de activatiecode in je brievenbus ontvangt. Heb je de activatiecode nog steeds niet ontvangen, dan kan je een nieuwe aanvragen. In dit geval wordt de oude code gedeactiveerd.
Hoe kan ik de meldingen van Mijn Post op mijn smartphone inschakelen of uitschakelen?
Je kan de meldingen van Mijn Post in- of uitschakelen via "Meldingen en instellingen" onder het menu 'Meer'. Je ontvangt dan geen meldingen meer op je smartphone van Mijn Post. Je blijft wel je post digitaal ontvangen in de My bpost app.
Hoe komt het dat ik andermans post zie via Mijn Post en hoe kan ik dit melden?
In de volgende gevallen kan het gebeuren dat je andermans post ziet:
  • Wanneer een afzender per ongeluk post naar jouw adres verstuurt.
  • Als een sorteermachine per ongeluk een ander adres als het jouwe interpreteert.
Gelieve dit te melden via de 'Meld-knop' onder de betreffende post. Krijg je herhaaldelijk verkeerde post te zien, stuur dan een e-mail naar mijnpost@bpost.be.
Waarom krijg ik post te zien via Mijn Post die nog niet in mijn brievenbus zit?
Mijn Post toont je al je post die via onze sorteermachines 's nachts wordt verwerkt. De weg die je post vervolgens aflegt van de sorteer- en distributiecentra tot in je brievenbus kan soms wat langer duren. In dit geval ontvang je de post, die je reeds in de app ziet, pas bij de volgende uitreiking.
Kan ik via Mijn Post op voorhand post weigeren of retourneren?
Dit is vandaag niet mogelijk in de My bpost app. Je kan via Mijn Post enkel post raadplegen die door bpost wordt uitgereikt.
Wie kan mijn post zien via 'Mijn Post' in de My bpost app?
Iedereen die op hetzelfde adres woont en toegang heeft tot je brievenbus kan je post zien. Wie Mijn Post wil gebruiken, moet eerst zijn woonplaats aan ons bevestigen. Wij sturen vervolgens per post een activatiecode naar dit adres. Zo zal enkel wie toegang heeft tot je brievenbus je post via Mijn Post kunnen inkijken. Het is niet mogelijk om alleen post te zien die is geadresseerd aan één specifieke persoon die op je adres woont.
Kan ik meerdere adressen koppelen aan Mijn Post?
Je kan Mijn Post koppelen aan meerdere adressen. Per adres ontvang je dan een activatiecode. In de My bpost app schakel je via Mijn adressen en diensten' makkelijk over van het ene naar het andere adres.
Waarom kan ik geen bedrijfsadres opgeven via Mijn Post?
We willen vermijden dat een medewerker alle post, bestemd voor verschillende bestemmelingen, kan zien die geadresseerd is aan het bedrijf waar hij/zij in dienst is.