Mijn pakje is te laat geleverd. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje is te laat aangekomen. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Wanneer wordt mijn pakje geleverd?
Wij proberen steeds alle nationale pakjes de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd.
Mijn pakje volgen
187
Ik verwacht een pakje, maar heb geen barcode ontvangen. Wat nu?
Neem in dit geval contact op met de afzender van je pakje en vraag naar de barcode. Zonder barcode kunnen we je pakje helaas niet volgen via Track & Trace.
Mijn pakje volgen
187
Hoe weet ik wie de afzender van mijn pakje is?
Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.
Mijn pakje volgen
187
Wat zijn de stappen om een Direct Mail aan te maken?
Om gebruik te maken van een Direct Mail tegen voordelige tarieven zijn deze zaken belangrijk:
- Wees er zeker van dat de inhoud van uw boodschap commercieel, gericht op klantenbinding, een boodschap van algemeen belang of een regelmatige nieuwsbrief is. Check de criteria in de brochure 'Toegangscriteria voor de Direct Mail-tarieven van bpost' of gebruik de online tool Adressed Mail Checker.
- Respecteer de maximaal toegestane formaten en gewichten.
- Laat uw mailing drukken met het Port Betaald-frankeermerk (PB), Uitgestelde Vergoeding (UV), of door een frankeermachine.
- Geef uw zending af in een erkend Postkantoor (gebundeld in pakketten van 50 of 100 met een maximum van 3000) of vanaf 500 exemplaren in een MassPost Center
Als u uw Direct Mail afgeeft in een MassPost Center, dan zijn deze bijkomende stappen nodig:
- Bereid uw zending voor volgens de regels van het MassPost Center en maak bij voorkeur een afspraak met het MassPost Center voor de afgifte.
- Vul het afgifteborderel in op papier of via de tool e-MassPost online.
- Meld u aan aan het loket van het MassPost Center met het afgifteborderel en 2 exemplaren van uw Direct Mail voor validatie. En betaal.
- Zet uw zending op de kade van het MassPost Center.


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Neem contact met ons op.
Bellen
Maandag - vrijdag :
8.00 – 12.30
13.00 – 17.30
Zonaal tarief. Wachttijd varieert.