Waar en hoe verzorgt bpost de levering van mijn nummerplaat?

De postbode levert je nummerplaat op het leveringsadres dat je in je aanvraag tot inschrijving aanduidt: bij je thuis, op een ander adres – bijvoorbeeld je werk, je verzekeraar of je garage – of in een Postkantoor of een PostPunt. Een inschrijvingsbewijs alleen wordt altijd naar je officiële adres gestuurd.

Zodra je de aanvraag tot inschrijving hebt doorgestuurd, kan je het leveringsadres niet meer wijzigen. Denk daarom goed na op welk adres je je nummerplaat laat leveren.

Omdat je nummerplaat of inschrijvingsbewijs een pakje met betaling bij levering is, gelden ook de leveringsvoorkeuren voor je pakjes niet. De postbode laat je nummerplaat of inschrijvingsbewijs pas achter nadat je hem of haar cash hebt betaald: € 30 voor een gewone levering van een nummerplaat en inschrijvingsbewijs, € 26 voor een gewone levering van een inschrijvingsbewijs, € 110 voor een spoedlevering van een nummerplaat en inschrijvingsbewijs en € 106 voor een spoedlevering van een inschrijvingsbewijs.

Zonder betaling mag de postbode je nummerplaat of je inschrijvingsbewijs niet afgeven en moet je ze vanaf de volgende werkdag betalen en afhalen in het Postkantoor of PostPunt dat op het Afwezigheidsbericht staat. In een Postkantoor of PostPunt dat op zaterdag open is, kan je je nummerplaat - met het Afwezigheidsbericht - ook op zaterdag afhalen.

Het is al een tijdje niet meer mogelijk om je nummerplaat bij de DIV in Brussel af te halen.

Als je nummerplaat niet is geleverd, check je best eerst de status van je levering. Het kan zijn dat je niet thuis was en dat je nummerplaat in een Postkantoor of PostPunt op je ligt te wachten. Als je nummerplaat na enkele dagen nog niet is geleverd, neem je best meteen contact op met onze Klantendienst.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 17.00 u.

Gratis nummer. Wachttijden kunnen variëren.