Ik gebruik een verschillend e-mailadres voor verschillende tools en apps van bpost. Hoe schakel ik over naar 1 bpost-account?

Wil je graag één bpost-account behouden waarmee je kan aanmelden op elke tool en app die de vernieuwde bpost-account heeft, volg dan deze stappen:

Stap 1: Kies je e-mailadres

Beslis welk e-mailadres je voortaan wil gebruiken als bpost-account om aan te melden op de verschillende tools/apps.

Stap 2: Gebruik dit e-mailadres voor al je tools en apps

Voor de account(s) waarmee je dit e-mailadres al gebruikt, hoef je niets te doen. Wil je aanmelden met je gekozen e-mailadres (zie stap 1) op andere tools (bv. de online verzendtool, My bpaid app, My bpost app, MijnVoorkeuren of Mobile Postcard), volg dan onderstaande stappen:

  • Ik heb een online verzendtool-account

Gebruik de gegevens van je gekozen bpost-account (zie stap 1) om aan te melden op de online verzendtool via parcel.bpost.be.  
Opgelet: hou er rekening mee dat je historiek, persoonlijke adressenbestand, bestelgeschiedenis … niet mee verhuizen naar dit bpost-account. 

  • Ik heb een bpaid-account

Om aan te melden op je bpaid-account met de gegevens van je bpost-account (zie stap 1) zijn er twee opties:

  1. Je kan via de My bpaid-app je e-mailadres veranderen. Ga naar ‘Mijn account’ en kies ‘E-mailadres en paswoord’. Daar kan je je e-mailadres veranderen. Je bpaid-profiel wordt dan automatisch gelinkt aan je bpost-account.
     
  2. Je kan de klantendienst van bpaid bellen en vragen om je e-mailadres te laten veranderen. Je bpaid-profiel wordt dan automatisch gelinkt aan je bpost-account.
  • Ik heb een My bpost app-account

Ga naar de My bpost app en log in met de gegevens van je bpost-account.
Opgelet: hou er rekening mee dat in dit geval je historiek, gegevens … niet mee verhuizen naar deze bpost-account.

  • Ik heb een MijnVoorkeuren-account

Ga naar MijnVoorkeuren of de My bpost app en klik op “ik heb reeds een account” en log je in met de gegevens van je bpost-account (zie stap 1).
Opgelet: hou er rekening mee dat in dit geval je je leveringsvoorkeuren opnieuw moet instellen.

  • Ik heb een Mobile Postcard-account

Gebruik de gegevens van je gekozen bpost-account (stap 1) om aan te melden op de Mobile Postcard-app. 
Opgelet: hou er rekening mee dat je aangekochte credits niet automatisch worden overgedragen. Ontdek hoe je credits kan overzetten.

  • Ik heb een Verhuisdienst-account

Je contract van de Verhuisdienst kan je niet overzetten naar een andere account. Zolang je contract actief is, kan je best een 2de bpost-account behouden. Je kan nieuwe contracten afsluiten door je aan te melden met de gegevens van je gekozen bpost-account (stap 1).

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.