11 vragen
 voor het trefwoord « Quickstamp »
Hoe werkt QuickStamp?
Om Quickstamp te kunnen gebruiken, moet u in het bezit zijn van een scanner die u kan aankopen bij een externe leverancier en barcodes die u via Quickstamp kan bestellen. Heeft u reeds een scanner? Dan is het voldoende om enkel barcodes via Quickstamp te bestellen. U moet ook een PayPal-account aanmaken als u er nog geen hebt. PayPal is de enige betaalmethode voor QuickStamp. De stappen om uw aangetekende zendingen te verzenden:
  • Meld u aan in QuickStamp en scan de barcodes die u op de zendingen zal kleven.
  • Vul de contactgegevens van de bestemmeling in.
  • Ga verder naar de betaling.
  • Kleef de barcode op de zending, in de rechterbovenhoek van de enveloppe. Uw zending is nu klaar om in een Rode Brievenbus te steken of te worden afgehaald.
  • Volg uw zending online van afgifte tot verzending. Uw afgiftebewijs wordt automatisch online in het portaal gearchiveerd. U kan dat overal bekijken, waar u ook bent.
  • Wat is QuickStamp?
    QuickStamp is een oplossing voor bedrijven waarmee u uw aangetekende zendingen 24/7 online kan voorbereiden en frankeren. Daarna stopt u ze in een Rode Brievenbus of vraagt u ons om ze te komen afhalen. Uw elektronische afgiftebewijzen blijven 10 jaar online beschikbaar. U moet elke aangetekende zending online betalen.
    Hoe kan ik mijn aangetekende zending volgen?
    De laatste status verschijnt tegenover het barcodenummer in het QuickStamp-portaal. Hij blijft daar 10 jaar beschikbaar. De volledige geschiedenis kan u 3 maanden lang in Track & Trace bekijken. Ze is nog 10 maanden beschikbaar bij onze klantendienst voor ze automatisch wordt verwijderd.
    Wat zijn de tarieven van QuickStamp?
    Met QuickStamp kan u 2 soorten zendingen verzenden in België of naar het buitenland: het genormaliseerde formaat (US, C6/C5) tot 50 gram en het C4-formaat tot 500 gram. U betaalt alleen voor de frankering van de zending. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het gebruik van QuickStamp.
    Hoe krijg ik een afgiftebewijs?
    Het afgiftebewijs staat tegenover het barcodenummer op het QuickStamp-portaal. Het blijft daar 10 jaar beschikbaar. Nog geen toegang tot ons portaal? Vraag uw toegang online aan.
    Waar kan ik mijn QuickStamp aangetekende zending afgeven?
    • In een Rode Brievenbus
    • Aan het loket van een Postkantoor of PostPunt
    • Via een afhaling met Collect & Send
    Vind de dichtstbijzijnde brievenbus Vind het dichtstbijzijnde Postkantoor of PostPunt 
    Kunnen we internationale aangetekende zendingen met QuickStamp verzenden?
    U kan aangetekende zendingen naar Europa en de rest van de wereld sturen, maar alleen in genormaliseerd formaat (US, C6/C5) met een gewicht tot 50 gram en in C4-formaat met een gewicht tot 500 gram. Voor internationale aangetekende zendingen moet u de QuickStamp-barcodes gebruiken.
    Ik maak me zorgen over mijn betaling via PayPal. Wat moet ik doen?
    Hebt u een betaalprobleem met PayPal, neem dan rechtstreeks contact op met PayPal. Helaas is er op dit moment geen ander alternatief voor QuickStamp.
    Hoe registreer ik me op QuickStamp?
    U hoeft zich alleen te registreren via onderstaande online registratie.
    Wat zijn de betaalmogelijkheden voor QuickStamp?
    Elke aangetekende zending wordt online betaald met PayPal. Uw PayPal-afschrift is uw factuur.
    Ik heb mijn materiaal voor Quickstamp niet gekregen. Wat nu?
    Neem contact op met onze klantendienst.