Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Adres correctie
28 maart 2022 - 1 Minuten leestijd

Een pakje dat niet geleverd kon worden omdat je bij het bestellen per ongeluk een fout huisnummer ingaf, dat is balen – en dat vinden onze eindklanten ook. Bij bpost willen we onze dienstverlening voortdurend verbeteren en daarom zorgen we dat het binnenkort mogelijk wordt om foute adresgegevens ook na het bestelproces aan te passen. 

 

Correction adresse

 

Kersenlaan in plaats van Kersenstraat, of nummer 42 terwijl het 24 moest zijn? Een fout bij het bestellen van een pakje is heel snel gebeurd. Uit een bevraging bij onze klanten bleek dan ook dat de mogelijkheid om een adres na de bestelling te corrigeren, één van de vijf meest gewenste verbeteringen is. We zijn dan ook blij om te melden dat we, na een testfase, deze mogelijkheid binnenkort aan al onze klanten kunnen aanbieden. Vlottere leveringen, gelukkigere klanten – daar houden we van bij bpost!

 

Hoe een adres corrigeren?

Tijdens het bestelproces worden fouten in de adresgegevens makkelijk over het hoofd gezien. Onze eindklanten geven in de enquête aan dat ze de vergissing in 75% van de gevallen pas zien in de aankondigingsmail. In die mail laten we weten dat bpost voor de levering zal instaan en vermelden we het adres dat wij voor de levering aan huis ontvangen hebben.

Deze mail bevat binnenkort een extra link, die leidt naar een formulier waar klanten dit adres kunnen corrigeren. Ook in de Track & Trace en in de My bpost app zal deze link opgenomen worden.

 

Straatnaam en huisnummer

Uit ons onderzoek blijkt dat 70% van de vergissingen gebeurt bij het invullen van de straatnaam, het huisnummer of het nummer van de bus. Dit zijn de gegevens die klanten met onze nieuwe functie zullen kunnen corrigeren. Een volledig ander leveringsadres opgeven zal dus niet mogelijk zijn. De adrescorrectie wordt eerst in een beperkt aantal gemeentes getest. Na de evaluatie zullen we deze optie voor alle leveringen via bpost in België uitrollen.

 

Graag als eerste op de hoogte van al onze nieuwe diensten? Via onze nieuwsbrief hoor je alles uit eerste hand. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief >

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

Verzenden, Webshop, Pakjes
Pakjes nog efficiënter opvolgen met het gloednieuwe dashboard voor kmo’s
Tableau de bord pour PME
31 januari 2022
- 2 Minuten leestijd
Tableau de bord pour PME
Pakjes, Levering, Verzenden
Pakjes retourneren via postbode maakt online shoppen nog makkelijker
Swap
31 januari 2022
- 2 Minuten leestijd
Swap
Pakjes, Duurzaam, Pakjesautomaat
Nieuwe Ecozone in Leuven: duurzaam pakjes verzenden en ophalen
Ecozone Leuven
29 december 2021
- 2 Minuten leestijd
Ecozone Leuven
Duurzaam, Verzenden, Pakjes
Sebio: “bpost is zoveel meer dan louter een dienstverlener”
Headers_E-news_0121_Sebio_A_720x552px.jpg
25 februari 2021
- 2 Minuten leestijd
Headers_E-news_0121_Sebio_A_720x552px.jpg
Leveringsvoorkeuren, My bpost app, Pakjes
MijnVoorkeuren: bpost levert pakjes zoals jouw klanten dat willen
Headers_MijnVoorkeuren_A_720x552px.jpg
28 januari 2021
- 2 Minuten leestijd
Headers_MijnVoorkeuren_A_720x552px.jpg