Direct Mail

Direct Mail

Direct Mail

Voordelig tarief voor geadresseerde reclame

  • Kies zelf wanneer we uw boodschap bezorgen
  • Personaliseer uw boodschap voor een sterke emotionele impact
  • Beperkte ecologische voetafdruk

Kan ik mijn geadresseerde zending als Direct Mail verzenden?

Om aan Direct Mail-tarief verzonden te worden, moet uw zending voldoen aan een aantal voorwaarden omtrent inhoud en afgifte.

Doe de check om te weten of uw zending aan de voorwaarden voor Direct Mail voldoet.

    direct-mail
    direct-mail-volume

    Komt uw zending niet in aanmerking voor het Direct Mail-tarief?

    Ontdek de meest efficiënte manieren om kleine en grote volumes post te verzenden.

      Hoe werkt Direct Mail?

      1.
      Creëer uw Direct Mail

      Houdt rekening met de voorwaarden van Direct Mail en bepaal het formaat van uw zending. Hulp nodig?

      Vind een partner.

      2.
      Kies een bezorgperiode

      Laat uw zending verspreiden op maandag en dinsdag, woensdag en donderdag of gedurende een hele week.

      Bekijk de kalender om te zien voor welke datum u uw zendingen moet afgeven.

      3.
      Afdrukken en frankeren

      Laat uw Direct Mail drukken, frankeren met uw PB-frankeermerk, een frankeermachine of Uitgestelde Vergoeding.

      Uw drukker of router weet alles over het voorbereiden van uw zendingen.

      4.
      Geef uw Direct Mail af

      Geef uw zendingen af aan het loket in een erkend Postkantoor of MassPost Center.

      Houd 2 exemplaren en het Afgifteborderel apart om de inhoud voor de afgifte te laten valideren.

      Hoeveel kost Direct Mail?

      DM Easy Postkantoor

      • Afgifte in een Postkantoor
      • Uitreiking binnen de 3 werkdagen

      Vanaf 50 tot 3000 stuks

      Vanaf € 1,222 per stuk

      Vind een Postkantoor

      DM Easy Masspost

      • Afgifte in een MassPost Center
      • Kies zelf de bezorgperiode

      Vanaf 500 stuks

      Vanaf € 0,709 per stuk

      Vind een MassPost Centrum

      Meer dan 150 000 zendingen per jaar? Word contractuele klant en geniet van voordeligere tarieven

      Als contractuele klant krijgt u voordelige tarieven en korting gebaseerd op het volume dat u tijdens uw jaarcontract verzendt.

      Afhankelijk van het product dat u kiest, uw adressenbestand en de manier waarop u sorteert en aankondigt geniet u van extra operationele kortingen.

        direct-mail-large-volume
        Meer over data-oplossingen

        Beschikt u over het juiste adressenbestand?

        Met info over meer dan 1 miljoen Belgische gezinnen, hebben we voor elke reclamezending het perfecte adressenbestand. U beschikt al over een goed adressenbestand? Laat het niet verouderen, zodat uw zending nooit zijn doel mist.

        Meer over data-oplossingen
        Meer over CO2 compensatie

        Direct Mail: groener dan u denkt

        Direct Mail, dat is een gecontroleerde uitstoot voor een maximaal effect. Bovendien betaalt bpost voor elke zending een bijdrage aan zijn partner CO2 Logic om een project te financieren dat wereldwijd de CO2-uitstoot wil verminderen, een gecertificeerd Gold Standard-project en/of de Verenigde Naties. Zin om over uw groene keuze te communiceren? Print het CO2-compensatielogo op uw zending.

        Meer over CO2 compensatie
        Tips en inspiratie nodig?

        Tips en inspiratie nodig?

        Zin om uw klanten persoonlijk aan te spreken, maar niet zeker hoe u het best aanpakt? Kijk eens op bpost media. U vindt er inzichten en voorbeelden van succesvolle campagnes.

        Meer over bpost media
        Een professionele zending creëren?

        Een professionele zending creëren?

        Vind bedrijven die gespecialiseerd zijn in het ontwerpen, drukken en verzenden van geadresseerde reclame.

        Misschien heeft u deze vragen nog

        Direct Mail is de voordelige formule voor uw geadresseerde zendingen. Om gebruik te maken van Direct Mail moet uw zending aan deze voorwaarden voldoen:

        • Uw mailing bestaat uit minstens 50 stukken (bij afgifte in een Postkantoor) of minstens 500 stukken (bij afgifte in een (Hyper) MassPost Center.
        • Uw hele zending voldoet aan een van de volgende omschrijvingen: commerciële boodschappen of promoties, boodschappen die de klantervaring positief beïnvloeden, preventie- en sensibiliseringsmededelingen van algemeen belang, nieuwsbrieven op regelmatige tijdstippen.
        • U respecteert de regels van de voorbereiding, aankondiging en afgifte van uw zending. Ga in de brochure 'Toegangscriteria voor Direct Mail-tarieven van bpost' na of uw zending in aanmerking komt voor de voordelige tarieven van Direct Mail. Of gebruik onze online tool 'Addressed Mail Checker'.

        Lees de brochure 'Toegangscriteria voor Direct Mail-tarieven van bpost' 

        Direct Mail is een geadresseerde reclamezending tegen een voordelig tarief. Om gebruik te maken van Direct Mail zijn er voorwaarden rond de inhoud, aankondiging, voorbereiding en afgifte.

        Het tarief per stuk hangt af van:

        • De plaats van de afgifte: erkend Postkantoor of (Hyper) MassPost Center
        • Het formaat: Small, Large of Large+
        • Het gewicht
        • De periode van de bezorging: maandag of dinsdag, woensdag of donderdag of weekzekere uitreiking

        Verdeelt u jaarlijks 200 000 of meer Direct Mail-zendingen? In dat geval moet u een contract afsluiten met bpost. Het tarief van uw contract wordt berekend op basis van de basistarieven van DM Easy, DM Boost of DM Intense – afhankelijk van uw contract. U krijgt een korting op basis van uw geschatte jaarbudget en de tariefformule die u kiest: Instant Advantage of Progressive Advantage. U profiteert nog van extra kortingen per afgifte naarmate de voorbereiding, bijvoorbeeld voor de sortering.

        Neem contact op met uw accountmanager voor meer informatie. Of vul ons contactformulier in en krijg snel reactie.

        Ontdek de verschillende formules

        Ontdek de tarieven van Direct Mail in 'Reclamezendingen' 

        Om gebruik te maken van een Direct Mail tegen voordelige tarieven zijn deze zaken belangrijk:

        1. Wees er zeker van dat de inhoud van uw boodschap commercieel, gericht op klantenbinding, een boodschap van algemeen belang of een regelmatige nieuwsbrief is. Check de criteria in de brochure 'Toegangscriteria voor de Direct Mail-tarieven van bpost' of gebruik de online tool Adressed Mail Checker.
        2. Respecteer de maximaal toegestane formaten en gewichten.
        3.  Laat uw mailing drukken met het Port Betaald-frankeermerk (PB), Uitgestelde Vergoeding (UV), of door een frankeermachine.
        4.  Geef uw zending af in een erkend Postkantoor (gebundeld in pakketten van 50 of 100 met een maximum van 3000) of vanaf 500 exemplaren in een MassPost Center

        Als u uw Direct Mail afgeeft in een MassPost Center, dan zijn deze bijkomende stappen nodig:

        1. Bereid uw zending voor volgens de regels van het MassPost Center en maak bij voorkeur een afspraak met het MassPost Center voor de afgifte.
        2. Vul het afgifteborderel in op papier of via de tool e-MassPost online.
        3. Meld u aan aan het loket van het MassPost Center met het afgifteborderel en 2 exemplaren van uw Direct Mail voor validatie. En betaal.
        4. Zet uw zending op de kade van het MassPost Center.

        Als u een contractuele Direct Mail-klant bent, kijk dan naar de specifieke voorwaarden en afspraken in uw contract.

        Kijk in onze gebruikersgids voor de frankeermachine

        Voor Direct Mail zijn er 3 formaten toegelaten: Small, Large en Large+. U vindt een samenvatting van de formaten in onderstaande fiche.

        Twijfelt u over het formaat van uw zending? Controleer het online met onze tool. Laat u uw zending graag valideren door bpost? Of wil u checken of uw speciale formaat in orde is? Vraag dan een validatie aan. U krijgt binnen de 48 uur een antwoord.

        Bekijk de fiche met de 3 formaten

        Controleer het formaat van uw zending 

        U hebt 3 mogelijkheden om uw Direct Mail te frankeren :

        1. Frankeermerk Port Betaald: dat is de gemakkelijkste manier om uw Direct Mail te frankeren. Download het frankeermerk en print het op uw zendingen. U betaalt wanneer u de zending komt afgeven of u ontvangt een factuur als u recht hebt op een uitgestelde betaling.

        2. Frankeermachine: frankeer uw zendingen met de frankeermachine tegen het Non-Priortarief, afhankelijk van het gewicht en het formaat van uw zending:

        • Small: genormaliseerd Non-Priortarief
        • Large en Large+: niet-genormaliseerd Non-Priortarief

        U krijgt het verschil terugbetaald tussen het Non-Priortarief en het Direct Mail-tarief met korting. De administratieve kosten van € 12,40 worden nog in mindering gebracht. Bij afgifte van uw zending geeft u ons het rekeningnummer waarop we het bedrag mogen terugstorten. 

        3. Frankeermerk Uitgestelde Vergoeding: de Uitgestelde Vergoeding is een frankeerwijze voorbehouden voor openbare besturen. Daarvoor hebt u een contract nodig. Download online het UV-frankeermerk en druk het rechts bovenaan uw zendingen. U ontvangt maandelijks een factuur voor al uw gedeponeerde zendingen.

        Meer informatie over het frankeren en voorbereiden van uw zendingen vindt u in onze MassPost-gids.

        Let op: als u frankeert met postzegels, profiteert u niet van het voordelige Direct Mail-tarief.