De pakjes van uw klant geleverd zoals hij het wilt.

Thuislevering is de favoriete leveringsmethode van de Belg. Toch kan de postbode het pakje soms niet leveren omdat er niemand thuis is. Met de gratis dienst MijnVoorkeuren kiest uw klant voortaan zelf waar de postbode in dat geval zijn pakje levert. En dat heeft ook voor u voordelen.

De pakjes van uw klant geleverd zoals hij het wilt.

Waar kan de postbode het pakje van uw klant leveren als hij niet thuis is?

Uw klant geeft aan bij welke buur de postbode zijn pakje kan afgeven als hij niet thuis is. De postbode zal het pakje dan enkel bij die buur afgeven. De buur moet op maximaal 50 m wandelafstand van uw klant wonen.

Stel de leveringsvoorkeuren van uw bedrijf in >

Uw klant duidt een veilige plaats rond zijn huis aan waar de postbode zijn pakje kan achterlaten als hij niet thuis is. De gekozen plaats moet veilig, droog en makkelijk bereikbaar zijn voor de postbode. Mogelijkheden zijn: onder de carport, in het tuinhuis, onder een afdakje, … Uw klant kan twee foto’s opladen om de postbode te helpen.

Stel de leveringsvoorkeuren van uw bedrijf in >

Uw klant kiest een afhaalpunt in zijn buurt waar de postbode zijn pakje zal leveren als hij niet thuis is. Dat kan een postkantoor of een postpunt (een supermarkt, een tanstation, een dagbladhandel, …) zijn. Het pakje blijft 14 dagen beschikbaar in het afhaalpunt, uw klant kan het tijdens de openingsuren afhalen.

Uw klant kan ook een Cubee-pakjesautomaat in zijn buurt kiezen. Zijn pakje blijft er 5 dagen beschikbaar. De pakjesautomaten hebben vaak ruime openingsuren (tot 24/7) en een goed bereikbare ligging.

Stel de leveringsvoorkeuren van uw bedrijf in >

Wat moet u doen om MijnVoorkeuren aan uw klanten aan te bieden?

  1. U als afzender, meldt het pakje samen met het e-mailadres van uw klant aan bij bpost.
  2. bpost controleert of er voor dit e-mailadres leveringsvoorkeuren opgegeven zijn.
  3. bpost laat uw klant via e-mail weten wanneer het pakje geleverd wordt. Via deze e-mail kan uw klant zijn leveringsvoorkeuren nakijken en eventueel wijzigen.
  4. De postbode levert het pakje. Is er niemand thuis om het pakje te ontvangen, dan wordt het volgens de geregistreerde voorkeur van uw klant geleverd.

notes

Tip:

Voeg ook het gsm-nummer van uw klanten toe. Binnenkort zullen we hen ook via sms op de hoogte houden van hun levering. De e-mailadressen en gsm-nummers van uw klanten worden enkel voor operationele doeleinden gebruikt.


 

notes

MijnVoorkeuren is 100% veilig

We passen de leveringsvoorkeuren enkel toe als je klant zich met zijn persoonlijke code heeft geïdentificeerd in het MijnVoorkeuren-platform. Door deze koppeling te maken, kunnen we de voorkeuren 100% beveiligd en gegarandeerd uitvoeren.