De postvolmacht

Tabs

Intro

Ontvang meteen uw aangetekende zendingen

De postvolmacht

De postvolmacht geeft een persoon de toestemming om aangetekende zendingen in naam van een bedrijf of een organisatie te ontvangen.

  • TijdwinstU kunt uw aangetekende zendingen direct in ontvangst nemen. U hoeft er niet voor naar het postkantoor.
  • ZekerheidU vertrouwt de ontvangst van deze gevoelige zendingen toe aan uw naaste medewerkers.
  • ZekerheidDe volmacht is 3 jaar geldig.

Hebt u geen postvolmacht? Dan moet de bestuurder of de directeur van uw organisatie de aangetekende zendingen afhalen in een postkantoor of PostPunt. Hij heeft daarvoor de statuten van zijn bedrijf en zijnidentiteitskaart nodig.

 

Details

Wat staat er op de postvolmacht van bpost?

Hebt u een postvolmacht, dan krijgt u een postvolmachtkaart in de vorm van een kredietkaart. Daarop staat:

  1. de naam van uw bedrijf of organisatie
  2. de vervaldatum van de kaart
  3. het nummer van de postvolmacht (wordt genoteerd door de postbode).

De postvolmacht van bpost is niet op naam en kan dus door elke werknemer van uw organisatie gebruikt worden.

Hoe gebruik ik mijn postvolmacht?

U toont uw postvolmacht en uw identiteitskaart bij de ontvangst van een aangetekende zending:

  • bezorgd door de postbode
  • bij afhaling in een postkantoor
  • bij afhaling in een PostPunt
Opties

Welke postvolmacht hebt u nodig?

Wilt u een postvolmacht voor meerdere werknemers en flexibiliteit van volmachthebber?

Kies dan voor de eenvoud en de flexibiliteit van een naamloze postvolmacht.

  • Flexibel
    Een postvolmacht die alle werknemers van uw organisatie kunnen gebruiken.
  • Overdraagbaar
    Is één van uw werknemers afwezig, dan hoeft u geen nieuwe postvolmacht te bestellen. Zijn vervanger kan de bestaande postvolmacht gebruiken.
  • Online bestellen
    Om uw postvolmacht te bestellen, hoeft u niet naar het postkantoor. U kunt ze online bestellen.
  • Personaliseerbaar
    Wilt u de volmacht op naam, schrijf die naam dan op de kaart. Zo behoudt u de gewenste controle.

De postvolmacht van bpost voldoet aan al uw noden:

  • Ze is niet nominatief, maar u kunt ze wel personaliseren als u dat wilt.
  • U krijgt ze in de vorm van een bankkaart: praktisch en resistent.
  • De kaart is 3 jaar geldig.

Informations utiles :

  • U vindt de vervaldatum bovenaan rechts op de kaart.
  • Ongeveer 6 weken voor de vervaldatum van uw postvolmacht, ontvangt u een brief waarin u wordt uitgenodigd om een nieuwe te bestellen.


De Postvolmacht van de Kruispuntbank van Ondernemingen is gratis en selectiever. Deze postvolmacht is geldig voor één persoon.

  • U wilt de ontvangst van uw aangetekende zendingen aan een specifiek persoon toevertrouwen.

De postvolmacht van de Kruispuntbank van Ondernemingen is:

  • altijd op naam
  • gratis en 3 jaar geldig
  • een document op A4-formaat dat u zelf kunt afdrukken

Nuttige informatie:

Tarieven

De flexibele volmachtkaart van bpost is 3 jaar geldig en kost eenmalig € 45.

Dit product wordt niet onderworpen aan BTW.

 
Bestellen

Bestel uw bpost postvolmachtkaart online of in een postkantoor en krijg ze binnen de 2 weken per post toegestuurd.

Een online bestelling

  1. Vul de informatie online in
  2. Voeg het gevraagde document(en) toe
  3. Betaal online of via bankoverschrijving

Een bestelling in een postkantoor naar keuze (exclusief PostPunten)

  1. Download, print en vul het aanvraagformulier in.
  2. Verzamel de nodige documenten en bewijzen:
    • een recto-verso kopie van de identiteitskaart van de wettelijke vertegenwoordiger.
    • een document dat aantoont dat de persoon die het aanvraagformulier invulde wel degelijk bevoegd is om dat in naam van de organisatie te doen (bv.: uittreksel van de statuten).
    • bij een verhuis die nog niet in het Belgisch Staatsblad is aangekondigd: een kopie van het officiële attest van de adresverandering.
  3. Ga naar een postkantoor, vraag uw postvolmacht aan en betaal ze.

Een bestelling van een postvolmacht van de Kruispuntbank van Ondernemingen